برگزاری یادواره 12 شهید یگان ویژه نیروی انتظامی قم

یادواره 12 شهید یگان ویژه نیروی انتظامی قم در ستاد فرماندهی این یگان برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ - 28September 2017
یادواره 12 شهید یگان ویژه نیروی انتظامی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در یادواره 12 شهید یگان ویژه ناجای استان با اشاره به برخی وجوه مشترک بین جریان عاشورا و حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: عاشورا عرصه فرصت سازی و تکلیف شناسی بود و عده ای فرصت و تکلیف خود را شناخته و به آن عمل کردند و سعادتمند شدند. اما برخی فرصت همراهی امام و دین خدا را از دست دادند و جزء اشقیا در آمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی فرصت بدست آمده در دوران دفاع مقدس را به خوبی شناخت و به سبب حضور انقلابی خود برای دفاع از آرمان های عاشورایی انقلاب، بارها مورد تمجید امام راحل عظیم الشان قرار گرفت.

وی با اشاره به تکلیف پذیری، تکلیف گریزی و تکلیف ستیزی افراد در مواجهه با موقعیت های گوناگون ابراز داشت: شهید بزرگوار محسن حججی از جمله جوانان تکلیف پذیری بود که به تکلیف انقلابی خود در دفاع از حرم های اهل بیت(ع) به موقع عمل کرد و جاودانه شد.

حسینی شهدای مدافع حرم را از مصادیق انسان های تکلیف‌پذیر خواند و افزود: آنها عزیزند چون عاشق خدا شدند و رابطه خود را با خدای خود اصلاح کردند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در همه عرصه ها بخصوص در فتنه های گوناگون به تکلیف خود عمل کرده و همواره سربلند و پیروز است.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام صادقی از کارشناسان حوزه علمیه قم، طی سخنانی به موضوع هفته دفاع مقدس، مقام شهدا و ماه محرم پرداخت.

همچنین سرهنگ «موسی مرتضایی کیا» فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی قم طی سخنان کوتاهی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: یگان ویژه نیروی انتظامی قم 12 شهید و کشور 1200 شهید در راه حفظ امنیت تقدیم ارزش های اسلام و انقلاب کرده و این نشان می دهد در باغ شهادت برای این کارکنان همواره باز است.

در این مراسم، کلیپ سخنان و وصایای شهید حججی به خانواده اش پخش شد.

همچنین در پایان مراسم یادواره شهدای یگان ویژه قم، با حضور سرهنگ صادقی معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان، حجت الاسلام شفع‌پور رئیس عقیدتی سیاسی یگان ویژه قم و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان از خانواده های معظم شهیدان علیدوست و روشنایی از شهدای مدافع حرم و شهیدان افشاری، نجم سلطانی و سید یحیی صحرایی از شهدای یگان ویژه با اهداء هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار