مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان:

فاز اول محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا فاز اول محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ - 03October 2017
فاز اول محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سردار «مجتبی شیروانیان» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در دومین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به این نکته که اصفهان نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشت، اظهار داشت: تاخیر در تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس موجب گلایه‌مندی جامعه ایثارگری استان شده است زیرا عملکرد رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان جامعه منتقل نشده است.

سردار شیروانیان ضمن بیان این موضوع که در بدو مسئولیتش به علت عدم نقدینگی پروژه مرکز فرهنگی حدود دو سالی بود که تعطیل شده بود، افزود؛ بر اساس پیشنهاد استاندار و تدابیر هیئات امنا، مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به سه فاز تقسیم شده و مقرر شد که در اولویت نخست فاز اول مرکز فرهنگی تکمیل، تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد؛ با توجه به بازدید مراکز فرهنگی دفاع مقدس سایر استانها و بررسی‌های مکرر و آسیب‌شناسی که از مراکز فرهنگی موجود به عمل آمد، مقرر شد مرکز فرهنگی اصفهان از حالت یک نمایشگاه دائمی و ایستا به حالت پویا درآمده و با توجه به بهرمندی بخش عمده این مرکز از فن‌آوری دیجیتال، قابلیت تنوع بخشی و به روز رسانی در موضوع‌ها و سوژه‌های مختلف را داشته باشد، لکن برای ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب و مورد نیاز به زمان بیشتری نیازمند شدیم.

شیروانیان ضمن تشکر از اقدامات استاندار، شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه و سازمان برنامه و بودجه استان افزود: از جمله مشکلات ما در راستای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی اصفهان جذب منابع کافی و عدم اختصاص بودجه‌های مربوطه استانی است که با توجه به پیشرفت 90 درصدی فاز اول، تا تکمیل و افتتاح این فاز یک همت دیگر لازم است که ان‌شاءالله به برکت خون شهدای کربلا، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و با همت همه مسئولین این امر به زودی میسر خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، در پایان با اشاره به این موضوع که قرار است در دهه مبارک فجر امسال حدود 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح شود، گفت: تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا فاز اول محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان نیز در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این جلسه «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان نیز گفت: عدم وجود مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اصفهان در شأن این استان با این همه شهدا، ایثارگران و جانبازان و با وجود دو لشکر و چند تیپ در جبهه به عنوان ستون فقرات دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دارای اعتبارات ملی است و کد استانی ندارد و نمی‌توان از بودجه های استانی برای آن استفاده کرد، افزود: به همین دلیل تلاش شده که با تشکیل هیئت امنای قوی از دستگاه‌هایی که می توانند حامی این پروژه باشند این نقیصه برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید تدابیر لازم جهت تامین منابع مورد نیاز تکمیل و تجهیز فاز یک این پروژه اتخاذ شود، افزود: امیدوارم که شهردار جدید به عنوان اولین امضا، اعتبارات خوبی را برای این مرکز فرهنگی اختصاص دهد.

استاندار اصفهان در پایان با تاکید بر اینکه کمک و همکاری در جهت تامین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان ضروری است، گفت: مدیریت استان نیز همانند گذشته تمام تلاش خود را برای اختصاص بودجه در این زمینه بکار خواهد گرفت.

نوروزی شهردار اصفهان نیز ضمن گلایه از عدم تکمیل و بهره‌برداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان اظهار داشت: با توجه به اولویت برنامه‌‌های شهرداری در جهت گسترش صنعت گردشگری شهر اصفهان، تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این پروژه به عنوان یک ظرفیت مثال زدنی گردشگری، در اولویت اول قرار گرفته و در اولین فرصت بتوانیم شاهد افتتاح آن باشیم تا گردشگران داخلی و خارجی به جایگاه واقعی اصفهان در دفاع مقدس واقف شوند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار