برگزاری دومین گردهمایی بزرگ «عزاداران حسینی، قیام خمینی» در قم

همزمان با دوازدهم محرم دومین گردهمایی بزرگ «عزاداران حسینی، قیام خمینی» در میدان روح‌الله قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ - 04October 2017
برگزاری دومین گردهمایی بزرگ «عزاداران حسینی، قیام خمینی» در قم
به گزارش دفاع پرس از قم، گردهمایی «عزاداران حسینی، قیام خمینی»، متشکل از هیات‌ها و دسته‌جات بزرگ قم و شیعیان دیگر کشورهای مقیم این شهر امسال برای دومین سال پیاپی برگزار شد و خیل عظیم دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت از ساعتی قبل از آغاز مراسم در جوار بیت تاریخی حضرت امام (ره) تجمع کردند.

آیات فاضل لنکرانی و مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام سید علی خمینی، سید مهدی صادقی استاندار قم از جمله شخصیت‌ها و مقام‌های شرکت کننده در این مراسم باشکوه بودند.

این آئین معنوی و حماسی با اجرای حسن سلطانی و شعر خوانی تعدادی از شاعران و مداحان برجسته کشور و جهان اسلام از جمله محمد علی مجاهدی، نزار قطری، علی انسانی، نریمان پناهی و عباس حیدرزاده برگزار شد و سوگواران با اشعار و نوای گرم آنها در مظلومیت اهل بیت (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام «علی نظری‌منفرد» استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، حقا و قطعاً این‌چنین بوده و همه ما باید برای زنده نگه داشتن نام و فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) تلاش کنیم.

دوازدهم محرم مصادف با قیام تاریخی 15 خرداد بوده و همایش «حماسه حسینی، قیام خمینی» برای دومین سالی است که در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار