تکرار/ سرلشکر باقری در یادواره شهید همدانی:

همه‌پرسی کردستان عراق می‌تواند درگیری‌های چند ساله جدیدی را در منطقه به وجود آورد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه پرسی کردستان عراق فتنه‌ای با طرح‌ریزی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، گفت: این مساله می‌تواند درگیری‌های چند ساله و چند ده ساله جدیدی را در منطقه به وجود آورد.
کد خبر: ۲۶۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ - 06October 2017
همه‌پرسی کردستان عراق می‌تواند درگیری‌های چند ساله جدیدی را در منطقه به وجود آورد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت سردار سرلشکر شهید مدافع حرم «حسین همدانی» که پنجشنبه شب (13 مهرماه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، با سلام و درود به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: هر آنچه داریم از مکتب عاشورا و سیدالشهداست.

وی همچنین ضمن قدردانی از سپاه محمد رسول الله (ص) جهت برگزاری مراسم گرامیداشت شهید همدانی، حضور در این مراسم و در جمع خانواده‌های ایثارگران را برای خود افتخار دانست.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه شهید همدانی از سابقون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، عنوان کرد: در قرآن کریم، اصحاب حق و باطل صرفا به دو دسته تقسیم نشده است و علاوه بر یمین و شمال، از سابقون نیز نام برده شده است. سابقون فی جنات نعیم هستند و مقرب درگاه الهی می‌باشند. شهید همدانی در چنین جایگاهی قرار دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهید همدانی از ابتدای نوجوانی در راه اسلام حرکت، تلاش و خودسازی کرد و لحظه‌ای به فکر آسایش نبود و در نهایت با شهادت در راه خدا و در جبهه دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام اجرش را دریافت کرد.

وی ادامه داد: فاصله نوشتن وصیت‌نامه شهید و شهادت وی اندکی بیش از دو هفته است. او چقدر باید اخلاص داشته باشد تا بداند که ایام پایانی عمرش است و باید وصیت‌نامه‌اش را بنویسد. شهید همدانی دریایی از معارف را در سینه داشت و آنچه در وصیت‌نامه‌اش آمده، شمه‌ای از آن است. خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا همواره ضروری است و دانسته‌های ما را بیشتر می‌کند؛ در این بین وصیت‌نامه شهید همدانی ویژه است و باید بارها آن را بخوانیم چرا که مملو از عرفان و بصیرت است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: شهید همدانی در هر برهه از زمان بهترین و ضروری‌ترین ماموریت‌ها را انتخاب و با جدیت دنبال می‌کرد و در آن ماموریت‌ها توانست اثرگذار و پیروز باشد و سربلند از آن صحنه‌ای به صحنه‌ای دیگری برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به همراهی سردار همدانی با روحانیت اظهار داشت: او از ابتدا تابع و همراه روحانیت بوده است؛ در کنار شهید مدنی درس اخلاق و مشی انقلاب را آموخت و در کنار آیت الله نوری همدانی بود. تربیت اسلامی و قرآنی و تبعیت از امام و رهبری در این شهید مدافع حرم موج می‌زد. وی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در همدان، در ارتباط با قم و تهران، معارف امام و انقلاب را دریافت می‌کرد و تلاش می‌داشت تا جوانان همدانی را به صحنه بیاورد.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط را درک کرد و وارد سپاه شد و جزو موسسین سپاه همدان قرار گرفت و به عنوان مربی آموزش فعالیت کرد و به تربیت روح و جسم پاسداران پرداخت. شهید همدانی همچنین نقش اساسی در مقابله با کودتای نقاب، برقراری امنیت در کردستان، آزادسازی گردنه صلوات آباد در سنندج، فرماندهی در جبهه سرپل ذهاب، گیلانغرب و بازی‌دراز و حفظ خط سرپل ذهاب که از افتخارات رزمندگان همدانی است، داشت.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید همدانی همچنین در انتقال رزمندگان از جبهه غرب به جنوب جهت شکل‌گیری تیپ 27 محمد رسول الله (ص) پیش از اجرای عملیات فتح المبین نقش مهمی داشت و همراه احمد متوسلیان و شهیدان همت و شهبازی بود. تیپ 27 محمد رسول الله در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس نقش مهمی داشت که این دو عملیات که در سال‌های نخست جنگ انجام شد، از افتخارات دفاع مقدس است که شهید همدانی در شناسایی، طرح‌ریزی، فرماندهی و اجرا نقش اثربخشی داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ادامه شاهد نقش آفرینی شهید همدانی در تشکیل تیپ 32 انصارالحسین همدان بودیم. ایجاد یک سازمان در ارتش‌های دنیا زمان‌بر است اما همدانی به همراه همدانی‌ها چنین یگانی را تاسیس کرد که در عملیات‌های دفاع مقدس خوش درخشید. شهید همدانی در ادامه فرماندهی لشکرهای 16 قدس گیلان و 4 بعثت و قرارگاه نجف را بر عهده داشت. وی سطح به سطح از یک رزمنده تا یک فرمانده را طی و نقش آفرینی کرد. فرماندهی سپاه همدان و برخورد با منافقین در عملیات مرصاد نیز از دیگر افتخارات شهید همدانی است که اگر بخواهیم افتخارات وی را لیست بکنیم، باید یک کتاب بنویسیم.

سرلشکر باقری عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس شهید همدانی در نیروی زمینی سپاه، نیروی مقاومت بسیج و سازمان بسیج مسئولیت‌هایی را بر عهده داشت. وی همچنین در مقابله با فتنه 88 در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، نقش بی بدیلی داشت. و در آخر در حالی که 60 سال سن داشت و همه در این سال به فکر استراحت و آرامش هستند، به فکر دفاع از حرم بود.

وی بیان داشت: شهید همدانی به اقصی نقاط و پشت جبهه دشمن نگاه کرد و فهمید درست است که با داعش و نفاق روبرو هستیم اما پشت جبهه دشمن، صهیونیسم است. شهید همدانی و همرزمانش دشمن را گم نکردند و تهدید را اشتباه نگرفتند. داعش عروسک خیمه‌شب‌بازی است که دست هدایت کننده آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است و شهید همدانی با درک به اینکه اگر جبهه مقاومت شکل نگیرد و یا تضعیف شود، ام القرای جهان اسلام به خطر می‌افتد؛ از خانواده و زندگی دست شست و با دشمن درگیر شد. حفظ حکومت و حاکمیت سوریه جدای از دفاع از حرم اهل بیت (ع)، مساله اصلی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بود.

سردار باقری گفت: اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند که بیست و چند سال دیگر از رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمی‌ماند، به دلیل این است که نگاه به صحنه و رزمندگان در سوریه، عراق، لبنان، یمن و در مرزهای خودمان دارد و این‌ها دست به دست هم می‌دهند و تار عنکبوت اسرائیل را از بین می‌برند.

وی اضافه کرد: شهید همدانی در سال 90 در شرایطی به سوریه رفت که این کشور وضعیت خاصی داشت. تروریست‌های تکفیری هیچ کمبودی نداشتند و در سرتاسر سوریه جبهه تشکیل داده بودند. ارتش این کشور نیز خسته و آسیب دیده بود و در ده‌ها جبهه می‌جنگید. شهرها در حال سقوط و خطر پیشروی تکفیری‌ها وجود داشت و در این بین، داعش وارد عراق نیز شد و بغداد، عتبات عالیات و دیگر شهرهای عراق را در خطر تصرف و سقوط قرار داد.

سرلشکر باقری گفت: شهید همدانی به خوبی درک کرد که اکتفا کردن به یک ارتش کافی نیست و با درس گرفتن از تجربه بسیج در دفاع مقدس، بسیج را در سوریه شکل داد و در این رابطه پیگیری و اصرار کرد و از فرق مختلف شیعه، سنی و علوی و غیر مسلمان به عضویت آن درآمدند که در سوریه دفاع وطنی نام گرفت. اگر دفاع وطنی نبود با معیارهای مادی قطعا سوریه سقوط کرده بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تمامی نیروهایی که از ایران به عنوان مستشار نظامی به سوریه اعزام شدند و زیر نظر شهید همدانی و سردار سلیمانی فعالیت داشتند، موجب شدند تا جبهه در حال سقوط شرایطش عوض شود و مناطق سقوط کرده بازپس گرفته شود و دشمن شکست‌های بسیاری متحمل شود. این‌ها به برکت نفوذ کلام همدانی بود که در بین سوری‌ها پیدا کرده بود و سوری‌ها به فرماندهان ایرانی به عنوان خارجی نگاه نمی‌کنند بلکه به کسی که برای خدا و دفاع از جبهه مقاومت و مقدسات وارد عمل شده است، نگاه می‌کنند. کسی که ایثار و تلاش می‌کند و از خطرات استقبال می‌کند. نگاه سوری‌ها به ایرانی‌ها به عنوان فرشته و یک عضو مقدس است که هر چه می‌گویند مقدس است و باید عمل کنیم و به روی چشم بگذاریم.

وی در ادامه به درس‌هایی که می‌توان از شهادت همدانی دریافت کرد، اشاره کرد و بیان داشت: نخستین درس این است که انقلاب اسلامی با تهدیدات و توطئه‌های متعددی روبرو بوده و خواهد بود. زندگی شهید همدانی نشان می‌‌دهد که در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ سخت، جنگ نرم، فتنه 88 و جنگ نیابتی در سوریه شرکت داشته و همه این عرصه‌ها وجود خواهد داشت و افزوده خواهد شد.

سرلشکر باقری گفت: خلق تکفیری‌ها حاصل اتاق‌های فکری است تا جهان اسلام را به خود مشغول سازند؛ کاستی‌ها و آسیب‌هایی را پیدا کنند و پرورش دهند و آن آسیب را به تهدید و سلاح برنده تبدیل کنند. مساله داعش تمام بشود، چیز جدیدی را مطرح می‌کنند. مساله همه‌پرسی در شمال عراق طرح صهیونیستی و آمریکایی است.

وی افزود: مردم کردستان عراق چه چیزی را ندارند که می‌خواهند با استقلال به دست بیاورند؟ ارتش و حاکمیت را که دارند و بیشتر از دیگر مردم عراق نیز پول دارند؛ دشمنان مردم کُرد طراحی کرده‌اند تا با استفاده از احساسات این مردم، همه‌پرسی را علم کنند و مردم را به پای صندوق بیاورند؛ صندوقی که نظارت و بازرسی ندارد و بدون توجه به شمارش بگویند نود و چند درصد به همه‌پرسی رای دادند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: اگر مساله همه‌پرسی کردستان عراق حل نشود، این مساله می‌تواند مبدا یک درگیری جدید چند ساله و بلکه چند ده ساله در منطقه باشد آن هم در عراقی که با حکم مرجعیت و با همکاری مردم و روحانیت و همراهی ارتش و حشد الشعبی، داعش شکست خورده است. لذا دشمنان می‌خواهند عراق را با مساله جدیدی روبرو کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: همه کسانی که دلشان به خاطر اسلام می‌تپد باید هوشیار، بیدار و نگران باشند. خوابیدن ما به معنای خوابیدن دشمن نیست و باید همیشه هوشیار باشیم. تهدیدات متعدد و متنوعی علیه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت یک به یک و همراه با هم در حال طرح‌ریزی و اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در جبهه‌های دفاع از انقلاب اسلامی سن و سال و جایگاه نمی‌شناسد و مادیات ارزشی ندارد. اگر درجه‌ای بر دوش ماست به امر فرمانده معظم کل قوا و برای انتظام بخشیدن به امور است و همه ما باید سرباز انقلاب باشیم و افتخار کنیم که خداوند لباس رزمندگی و کرامت را به ما عطا کرده است. این نکته‌ای است که شهید همدانی به مردان، جوانان، زنان و میانسالان ایران و منطقه آموخت.

سرلشکر باقری در ادامه به دومین درسی که از شهادت همدانی می‌توان آموخت اشاره کرد و گفت: شهادت همدانی‌ها باعث رویش‌هایی می‌شود که حججی، حججی‌ها و دیگر شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی رویش پیدا می‌کنند. از خون هر شهیدی که می‌ریزد، ده‌ها حججی دیگر برمی‌خیزند.

وی در ادامه به نقش تیپ، لشکر و سپاه محمد رسول الله اشاره کرد و بیان داشت: از زمستان سال 60 که تیپ محمد رسول الله شکل گرفت و امروز آن تیپ به سپاهی تبدیل شده است، افتخار داشته است که از 10 فرمانده‌ای که به خود دیده است، 7 نفر شهید و مفقودالاثر شده‌اند که این شهدا عبارتند از شهیدان همت، چراغی، کریمی، سعید مهتدی، همدانی و فرزانه و جاویدالاثر متوسلیان؛ هیچ لشکری در کشور این افتخارات را ندارد؛ لذا همه ما تهرانی‌ها باید افتخار کنیم و برای اینکه اسممان در این سپاه باشد دست و پا بشکنیم.

سرلشکر باقری گفت: در جنگ جهانی دوم که 17 میلیون روسی کشته شدند چه تعداد فرمانده لشکر کشته شدند؟ در سپاه و ارتش ما فرماندهان جلو بودند و به نیروها می‌گفتند بیایید.

وی در پایان گفت: دفاع و رزم و حرکت در راه خدا و اسلام خستگی و بهانه‌گیری ندارد. آنچه من از همدانی دیدم و خواندم این بود که یک بار نشد که بهانه بگیرد و همواره گفته است که ما بدهکاریم. ما باید این درس را از همدانی و همدانی‌ها بیاموزیم و با جان و دل در راه انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار