هانی زاده در گفت و گو با دفاع پرس:

تسلیح کرانه باختری رژیم صهیونیستی را با چالش نظامی بزرگی روبرو می‌کند

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تسلیح کرانه باختری گفت: تسلیح کرانه باختری رژیم صهیونیستی را با چالش نظامی بزرگی روبرو می کند.
کد خبر: ۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 25August 2014

تسلیح کرانه باختری رژیم صهیونیستی را با چالش نظامی بزرگی روبرو می‌کند

حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به سرنگونی پهپاد اسراییلی در خاک کشورمان به خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس گفت: با توجه به شکست رژیم صهیونیستی در غزه و تحلیل این رژیم مبنی بر اینکه پیروزی های مقاومت اسلامی فلسطین نتیجه فرآیند کمک های ایران است، از مدتی قبل مشخص بود که اسراییل جریان سازی علیه ایران انجام دهد.

وی ادامه داد: برای رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست که جنبش های فلسطینی بتوانند به مدت طولانی در برابر ارتش اسراییل ایستادگی کنند.

هانی زاده با اشاره به ضربات مهلکی که به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه وارد شد افزود: تحلیل صهیونیست ها این است که توان مقاومت فلسطین در اثر همسویی با ایران تقویت شده ازاین رو صهیونیست ها به دنبال فرافکنی هستند تا شکست خود در غزه را متوجه جمهوری اسلامی ایران کنند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه تصریح کرد: انهدام پهپاد اسراییلی  بر فراز تاسیسات هسته ای نطنز نشانه هوشمندی بالای نیروهای مسلح ایران است و از سوی دیگر توان دفاعی بالای ایران را نشان می دهد و در مقابل بیانگر ضعف رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی حق این را دارد که تا در زمان و مکان مناسب این اقدام را تلافی کند.

هانی زاده ادامه داد: منهدم کردن پهپاد اسراییلی یک پیروزی بزرگ برای ایران و مقاومت اسلامی فلسطین محسوب می شود.

وی با اشاره به انهدام این پهپاد و تاثیر آن بر تحولات غزه گفت: ماجراجویی های اسراییل ادامه پیدا می کند و رژیم شکست خورده صهیونیست به دنبال جبران این شکست در جای دیگری است.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به آتش بس احتمالی در نوار غزه گفت: در واقع رژیم صهیونیستی در دو حوزه نظامی و سیاسی شکست خورده است به طوری که حماس و جهاد اسلامی خواسته های خود را بر اسراییل تحمیل می کنند و رژیم صهیونیستی در جنگ و ماجراجویی  48 روزه هیچ دستاوردی به دست نیاورد.

هانی زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح کرانه باختری و تاثیر آن بر تحولات غزه گفت: پس از تاکید مقام معظم رهبری برای تسلیح کرانه باختری مردم کرانه غربی دست به تظاهرات زدند و درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و حتی تشکیلات خود گردان از حدود سه هفته پیش بوجود آمد.

وی خاطرنشان کرد با تسلیح کرانه باختری رژیم صهیونیستی با چالش نظامی بزرگی روبرو می شود و رژیم صهیونیستی را در مذاکرات بیشتر وادار به کوتاه آمدن و تن دادن به خواسته های مقاومت اسلامی فلسطین می کند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار