حجت الاسلام سعیدی تاکید کرد؛

لزوم توجه دانشگاه‌های نظامی به مباحث «خودشناسی»

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت خودشناسی و شناخت فلسفه خلقت بر ضرورت تدریس این مباحث در دانشگاه‌های نظامی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 07October 2017
لزوم توجه دانشگاه‌های نظامی به مباحث «خودشناسی»به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه صبح امروز (شنبه 15 مهر) در جمع کارکنان دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت شناخت انسان، اظهار داشت: از منظر دین مبین اسلام و قرآن، هدف از آفرینش و خلقت، انسان است؛ بر همین اساس است که از انسان به عنوان خلیفه الله یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین موفقیت این است که انسان نفس خود را بشناسد چون این شناخت سودمندترین شناخت‌هاست، افزود: مشکلات عمومی بشر ناشی از عدم شناخت نفس خود است، به عبارت دیگر خداوند برای اینکه انسان نفس خود را بشناسد و بتواند بر آن غلبه کند، 124 هزار پیامبر و 12 امام معصوم را برای هدایت انسان برگزید اما باز هم انسان به فلسفه خلقت توجه نکرد.

حجت الاسلام سعیدی با اظهار این مطلب که در روایات تاکید زیادی بر شناخت انسان نسبت به فلسفه خلقت شده، ادامه داد: ضرورت انسان شناسی به حدی است که باید پرسید آیا دانشگاه امام حسین (ع) یا حتی دانشگاه عالی دفاع ملی، به موضوع انسان شناسی می‌پردازند یا خیر؟ البته در اینجا منظور از انسان شناسی، خودشناسی برای خودسازی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها