آیت‌الله علم‌الهدی:

نیروی انتظامی خاکریز اول برقراری امنیت است/ رسالت نیروی انتظامی برگرفته از آموزهای دینی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مسئله برقراری امنیت خاکریز و سنگر اول مربوط به نیروی انتظامی است، گفت: در دنیای آفت‌زده امروز، ایران اسلامی در برقراری امنیت داخلی به عنوان گل سر سبد جلوه کرده است که در برقراری این امنیت، سیمای نیروی انتظامی می‌درخشد.
کد خبر: ۲۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 09October 2017
نیروی انتظامی خاکریز اول برقراری امنیت است/ رسالت نیروی انتظامی برگرفته از آموزهای دینی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، در چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز علمی ـ آموزشی ثامن‌الائمه (ع) با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان و دانش‌آموختگان این مرکز دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در دیداری که چندین سال قبل رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی داشتند تعبیر «نیروی انتظامی محور اقتدار این نظام است» را در مقام تقدیر از این نیرو فرمودند که تنها تمجید از نیروی انتظامی نبود بلکه تصویری از این نیرو در اندیشه و اذهان مردم و دوستان و حتی دشمنان ارائه دادند که جایگاه نیروی انتظامی را مشخص می‌کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این تعبیر رهبر معظم انقلاب غیر از تمجید یک تعبیر تکلیف‌ساز نیز برای شما به شمار می‌رود، بیان داشت: امنیت نشانگر اقتدار نظام است که بر قراری این امنیت بر عهده نیروی انتظامی است، اگر این نیرو محور اقتدار است در همه رسالت­ های نظام باید نقش آفرینی ­کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی الهی علی­رغم همه بحران­ های داخلی و خارجی و مشکلات اجتماعی و همچنین مشکلاتی که برای این نیرو و نظام وجود دارد اما وظیفه خود را انجام می­ دهد. اینگونه خدمت کردن در حکم شناگری است که در دریای طوفان زده در حال شنا است. آنچه باید به آن توجه داشت این است که دنیا به نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی قهار و فعال نگاه می ­کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در دنیای آفت‌زده امروز که حتی کشورهای استکباری نیز در تامین امنیت داخلی خود مستاصل شده‌اند ایران اسلامی در برقراری امنیت داخلی به عنوان گل سر سبد جلوه کرده است که در برقراری این امنیت سیمای نیروی انتظامی می‌درخشد، در مسئله برقراری امنیت خاکریز و سنگر اول مربوط به نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کارکنان نیروی انتظامی از فرمانده این نیرو تا سربازان بر اساس تقیدات دینی تا آخرین حد ایثارگری انجام وظیفه می­ کند و تا آخرین قطره خون پای اعتقاداتشان می­ ایستند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رسالت نیروی انتظامی برگرفته از آموزه‌‌های دینی است. با توجه به آیه شریفه «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» حوزه فعالیت نیروی انتظامی و رسالتی که این نیرو بر عهده دارد را قرآن مشخص کرده است. معنای این آیه این است که «همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست» کارکنان این نیرو بر اساس این آیه شریفه در مقابل فحشا و منکرات که اقلیتی لائیک می­‌خواهند آن را در کشور پیاده کنند می‌ ایستد و حافظ ارزش‌های دینی و اسلامی می­‌شود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مرز تکلیف و رسالتی را که نیروی انتظامی بر عهده دارد وجود مبارک سیدالشهدا (ع) مشخص فرموده‌اند. امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با اینکه در جنگ بودند اما نماز را به عنوان یک معروف به پا داشتند. شما کارکنان خدوم نیروی انتظامی نیز تا جایی که سید و سالار شهیدان ایستاده‌اند باید در مسئولیتی که بر عهده دارید بایستید و مقاومت کنید. عرصه فعالیت نیروی انتظامی همان عرصه کویر عراق و شام است که مدافیعن حرم برای دفاع از حرم آل‌الله ایستاده‌­اند.

وی در پایان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که تا سفره دین در این کشور پهن باشد مردم پای نظام ایستاده‌­اند و حکومت جمهوری اسلامی پا بر جا است و برای اینکه این سفره را از این کشور جمع کنند به دنبال ترویج بی‌بندوباری و مانوس کردن جوانان با فحشا هستند که نیروی انتظامی به عنوان خاکریز اول باید در مقابل دشمن بایستد.

در ابتدای این دیدار سردار «قادر کریمی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت­‌های نیروی انتظامی خراسان رضوی بر انجام فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت روحیه و انگیزه کارکنان خدوم ناجا در بر طرف کردن خلأهای انتظامی و مرزبانی با برنامه‌ریزی دقیق و بر قراری امنیت تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار