میرزایی خبر داد؛

پرداخت وام زیارت عتبات به دانشجویان/ بدعهدی آمریکا به همه ثابت شد

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: دانشجویان مجرد می‌توانند مبلغ یک میلیون تومان و دانشجویان متاهل نیز مبلغ یک و نیم میلیون تومان وام برای سفر به عتبات عالیات از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.
کد خبر: ۲۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 10October 2017
پرداخت وام زیارت عتبات به دانشجویان/ بدعهدی آمریکا به همه ثابت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در آستانه برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: اگر فکر کنیم که دانشگاه‌ها و دانشجویان فرهنگ انقلابی ندارند یا نسبت به جامعه رویکرد انقلابی‌شان کمرنگ‌تر است در حق دانشگاه جفا کرده‌ایم؛ به عبارت دیگر فرهنگ دینی و انقلابی در دانشگاه‌ها مهجور نیست بلکه در آن ساری و جاری است البته همیشه نیاز به مراقبت و کار بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: وزارت علوم با بسیج دانشجویی ارتباط بسیار خوبی دارد و ما مکمل یکدیگر در بحث‌های فرهنگی هستیم، به عنوان مثال هماهنگی که در قرارگاه راهیان نور دانشجویی و کنگره شهدای دانشجو صورت گرفت، در همین راستا قرار دارد، بنابراین نگاه ما و سازمان بسیج دانشجویی یک نگاه راهبردی است یعنی به مسائل فرهنگی کشور نگاه تاکتیکی نداریم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه از تمام تشکل‌های دانشجویی که در زیر چتر انقلاب اسلامی قرار دارند، حمایت می‌کنیم، ادامه داد: دانشگاه محل ایده‌پردازی و اندیشه‌محوری است که در آن عقلانیت حاکم است پس دانشگاه باید مسائل خودش را در درون خود حل کند چرا که اگر نتواند این موضوع را انجام دهد قطعا نمی‌تواند مشکلات جامعه و کشور را هم رفع کند.

وی همچنین به فعالیت ستاد اربعین دانشجویان اشاره کرد و گفت: نگاه وزارت علوم به ستاد اربعین دانشجویان نگاه تسهیل‌گری است یعنی برنامه‌هایی را برای ارائه تسهیلات هر چه بهتر برای اعزام دانشجویان به کربلا و نجف داریم که البته سه ضلع ارائه تسهیلات اربعین به دانشجویان نهاد رهبری، وزارت علوم و سازمان بسیج دانشجویی هستند.

میرزایی اضافه کرد: ‌در همین رابطه دانشجویان مجرد می‌توانند مبلغ یک میلیون تومان و دانشجویان متاهل نیز مبلغ یک و نیم میلیون تومان وام برای سفر به عتبات عالیات از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اردوهای مختلط دانشجویی اظهار داشت: اگر مواردی خلاف مقررات دانشجویی باشد، با آن‌ها طبق مقررات و ضوابط موجود برخورد لازم صورت می‌گیرد؛ چون معتقدیم دانشگاه محیط فرهنگی و علمی است هرچند سلایق متعددی در آن وجود دارد اما نباید دانشگاه را محل تسویه حساب‌های سیاسی قرار دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: حاشیه در دانشگاه نباید به عنوان متن در جامعه منعکس شود و نیز اینکه نگاه جامعه را نباید نسبت به دانشگاه مخدوش کرد چون دانشگاه محلی امن است و احساس امنیت در آن وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دستاوردهای برجام هم گفت: منزوی شدن آمریکا دستاورد بزرگی است که بواسطه برجام حاصل شده است زیرا امروز که آمریکا سخن از ترک برجام را می‌زند، متحدان اروپایی آمریکا تذکر می‌دهند که در این موضوع خاص ما پشت سر شما قرار نمی‌گیریم.

میرزایی ادامه داد: تصویری که در این چهار سال از ایران به نمایش درآمد، نشان داد که ایران اهل گفت‌وگو است و این شاید از مهمترین دستاوردهای برجام باشد.

وی تاکید کرد: مسائلی که اکنون در خصوص برجام از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌شود دو نتیجه را برای ما در پی داشته است، اول اینکه بدعهدی آمریکا به همه ثابت شد و دوم اینکه آنهایی که می‌گفتند برجام هیچ دستاوردی نداشته متوجه دستاوردهای برجام شدند که این باعث شده تا دیدگاه مدافعان و منتقدان برجام به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/ 231 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار