حجت الاسلام محمدحسنی تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از پزشکان حاذق و متعهد در نیروهای مسلح

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر لزوم بهره‌گیری از پزشکان حاذق و متعهد در نیروهای مسلح تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 11October 2017
لزوم بهره‌گیری از پزشکان حاذق و متعهد در نیروهای مسلح
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 19 مهر) در اختتامیه هفتمین همایش سراسری بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد با اشاره به قداست و ارزشمندی کار طبابت در جامعه اظهار داشت: علم پزشکی از جمله علومی است که جامعه به آن نیازمند است و زندگی بدون آن غیرقابل تحمل است
 
وی با اشاره به ضرورت حضور پزشکان حاذق، کارآزموده و مقدس در سطح جامعه و نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه اکثریت جامعه پزشکی ما غالبا انسان‌های متعهد، مومن و وظیفه شناس هستند.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه اصولا شرافت و قداست هر علم و تخصصی به موضوع آن علم بستگی دارد، افزود: قداست علم پزشکی از این جهت است که موضوع این علم انسان یعنی اشرف مخلوقات است. و از آنجا که سلامت انسان را عهده‌دار است از قداست برخوردار است.

وی با طرح این سوال که آیا تمامی پزشکان که در حوزه علم پزشکی فعالیت می‌کنند افراد مقدسی هستند، گفت: همانطوری که هر روحانی که لباس روحانیت را به تن دارد از قداست روحانیت برخوردار نیست، هر پزشکی که لباس طبابت به تن دارد نیز از قداست پزشکی برخوردار نیست، چراکه باید پیش از هر چیز یک پزشک و یک فرد روحانی از تعهد کاری، تخصص، تقوا و از عواطف انسانی برخوردار باشد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: یک پزشک مقدس متخلق به ارزش‌های انسانی است و کار و حرفه خود را با پول و تجارت عوض نمی‌کند. پزشکی که شاخص‌های اخلاقی یک پزشک متعهد را نداشته باشد، نه تنها مقدس نیست بلکه وجودش برای جامعه نیر مضر است، همانگونه که وجود یک روحانی غیر متعهد در جامعه می‌تواند موجب فساد باشد.
 
حجت الاسلام محمدحسنی گفت: عدم کوتاهی در وظایف حساس پزشکی یکی از شاخص‌های اخلاق پزشکی است. همچنین سعی و تلاش در معالجه بیماران یکی دیگر از وظایف پزشکان متعهد است.
 
وی در پایان با بیان اینکه اطبا و بیماران باید موحد باشند، گفت: پزشکی که به خود و تخصص خود مغرور باشد و خود را برطرف کننده بیماری افراد بداند در واقع مشرک است، زیرا شفا دهنده تنها ذات باری تعالی است. 
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها