صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح همزمان اینترنت پرسرعت روستاهای گیلان

در دومین روز از هفته دولت اینترنت پرسرعت 493 روستا با حضوراستاندار گیلان و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 26August 2014

افتتاح همزمان اینترنت پرسرعت روستاهای گیلان

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نجفی استاندار گیلان و دکتر واعظی با حضور درروستای لیالستان لاهیجان این طرح ها را بصورت همزمان افتتاح کردند.

واعظی در این مراسم  با اشاره به نیاز روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به اینترنت گفت: امروز بسیاری از روستاییان از ما درخواست اینترنت پرسرعت دارند و این نشانگر آن است که ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه بخشهای کشور رسوخ پیدا کرده است.

گفتنی است صبح امروز نیز در مراسمی در استانداری گیلان  افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان 32 گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه شبکه فیبرنوری استان به میزان 288 کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه 230 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم استانداری گیلان و شرکت پست درتفاهم نامه همکاری که به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران رسید. در خصوص انطباق بخش های پستی با نقشه های ثبت املاک کشورتوافق کردند.

امروز  علاوه بر چهار پروژه زیرساخت ارتباطات، یکصد صندوق تامین مالی خرد روستایی با همکاری استانداری و شرکت پست، سه ناحیه مستقل بانکی شرکت های تعاونی دهیاران بهره برداری شد و از چهار سرویس خدماتی شرکت پست رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار