مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

حضور شهدا در دانشگاه ها باعث می شود قدر امنیت را بهتر درک کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حضور شهدا در دانشگاه ها باعث می شود جوانان قدر امنیت را بهتر درک کنند.
کد خبر: ۲۶۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ - 16October 2017
حضور  شهدا در دانشگاه ها باعث می شود قدر امنیت را بهتر درک کنیمحجت الاسلام علی عارفی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان پیرامون جزئیات مراسم تشیع و تدفین پیکر مطهر یک شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: این دانشگاه دوشنبه شب میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام می باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: پیکر مطهر این شهید والامقام در کنار پیکر مطهر شهید «حمید‌ادیبی» که در سال 1391 نامدار شد، تدفین و خاکسپاری خواهد شد.

وی افزود: شهید بزرگوار «حمید ادیبی» چند سال قبل به عنوان شهید گمنام وارد این دانشگاه شد و با استقبال پر شور و کم نظیر دانشجویان و اساتید این دانشگاه روبرو شد.

عارفی اظهار داشت: از زمانی که این شهید بزرگوار در این دانشگاه آرمیده است، مراسمات فرهنگی و مذهبی این دانشگاه در این مکان مقدس برگزار می‌شود و نیز دانشجویان و اساتید، هر صبح قبل از شروع کلاس‌ها با حضور در این یادمان و قرائت فاتحه، عهدی با شهید می بندند و از وجود پربرکت شهید بزرگوار بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ارتباط اساتید علوم پزشکی که به عنوان متخصصین این مرزو بوم به مردم خدمت می‌کنند با شهدا بی‌نظیر است و آنها ارادت خاصی نسبت به این شهید والامقام دارند که شاید در ذهن‌ها این طور قلمداد شود که پزشکان نسبت به این مسائل ممکن است کم‌توجه باشند، ولی پیکر مطهر شهید ادبیی به دست یکی از فوق متخصصان این دانشگاه به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: جوانان ما اگر بدانند هم سن و سالان خودشان از همه دارایی خود گذشتند حتی نام خود را هم فدا کردند که گمنام بمانند، مطمئناً قدر امنیت را بهتر درک می کنند.

عارفی افزود: در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که دنیا گرفتار مشکلات امنیتی بسیاری است، اما امروز ایران اسلامی مقتدرانه و با قدرت پیش می‌رود که اینها به واسطه وجود یک عده انسان‌های برگزیده و مخلص خداست که حاضر شدند داوطلبانه به دفاع از این مرز و بوم از جان خود بگذرند.

وی افزود: وجود پیکر مطهر چنین انسان‌هایی در دانشگاه باعث می‌شود روی روح و روان دانشجو تاثیر گذاشته و به ارزش های انقلاب و نظام مقدس این مملکت احترام بگذارد و مواظب رفتارشان باشند چون خود را در محضر خدا و شهدا می‌بیند و قطعاً روی آینده جوان ما نیز تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

وی در پایان به جزائیات مراسم استقبال، تشیع و تدفین  پیکر مطهر یک شهید گمنام در دانشگاه پرداخت و ادامه داد: مراسم وداع با پیکر مطهر یک شهید گمنام شامگاه امشب بعد از نماز مغرب و عشا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان واقع در چهارراه شفا برگزار شد.

عارفی گفت: صبح روز سه‌شنبه 25 مهرماه پیکر این شهید بزرگوار از ابتدای میدان هفت باغ علوی به سمت پردیس علوم پزشکی کرمان تشییع و در این مکان خاکسپاری می‌شود.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار