همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت-8/ سردار عبداللهی:

توجه به آینده ما را از غافلگیری نجات می‌دهد‌/ ضرورت تسریع آینده پژوهی در حوزه امنیت اجتماعی

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آینده پژوهی و آینده شناسی در آموزش‌ها، روندها و سطوح مختلف مورد توجه قرار نگیرد، دچار غافلگیری می‌شویم.
کد خبر: ۲۶۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ - 18October 2017
توجه به آینده ما را از غافلگیری نجات می‌دهد‌/ ضرورت تسریع آینده پژوهی در حوزه امنیت اجتماعیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: از سال 1380 در نیروهای مسلح در خصوص آینده پژوهی کار شده است و ما باید نسبت به بقیه بخش‌های کشوری در این حوزه پیشتاز باشیم، چرا که بخش‌های نظامی به دلیل برخی حساسیت‌ها این مهم را می‌طلبد.
 
وی افزود: به نظر من آینده پژوهی علم، هنر، روندشناسی و آینده‌باوری است. مدیران و متخصصانی که می‌خواهند آینده پژوهی کنند باید در ابتدا آینده را باور داشته باشند.
 
سردار عبداللهی تصریح کرد: 16 سال پیش مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی را پیش بینی کردند اما همه فقط گوش کردند و کاری نکردند، لذا اگر آینده پژوهی و آینده شناسی در آموزش‌ها، روندها و سطوح مختلف مورد توجه قرار نگیرد و به آینده پژوهی توجه نشود، طبیعتا غافلگیری پیش می‌آید. بنابراین باور به آینده می‌تواند ما را از غافلگیری نجات دهد‌.
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: ما باید روندها را خوب بشناسیم و تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم آینده را خوب درک کنیم. باید خودی و دشمن را خوب بشناسیم و آینده‌ی رفتار و ابزار دشمن را بشناسیم و متناسب با آن آینده را ترسیم کنیم که اگر به این مهم دست یابیم، طبیعتا پیروزی‌های پی در پی خواهیم داشت.
 
سردار عبداللهی تاکید کرد: پژوهش‌های ما باید تاثیرگذار باشند و موضوعات و مولفه‌های مختلف را در بر بگیرند تا دچار غافلگیری نشویم. همچنین آینده پژوهی در حوزه امنیت اجتماعی باید سرعت بیشتری داشته باشد.
 
وی افزود: تحولات آینده بی تاثیر از تحولات امروز نیست، لذا باید با شناخت مناسب روندها بتوانیم اتفاقات آینده را تجزیه و تحلیل کنیم و اگر بتوانیم آنچه در مقابل ما وجود دارد را به درستی بشناسیم، باید منتظر پیروزی‌های پی در پی باشیم.
 
سردار عبداللهی بیان کرد: در دنیای امروز اگر کسی از پیشرفت تکنولوژی غافل شود، حاشیه نشین جهان آینده خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها