گزارش دفاع پرس از نمایشگاه توانمندی‌های ایثارگران

ایثارگران دیروز، کارآفرینان نخبه امروز

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر برای اولین بار در سطح کشور، مجالی شد تا خانواده‌های ایثارگران، تولیدات و توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
کد خبر: ۲۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸ - 01September 2014

ایثارگران دیروز، کارآفرینان نخبه امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس، 6 هزار نخبه برای جامعه ایثارگری رقم کمی نیست. نخبگانی که هرکدامشان علاوه بر افتخار در علم و هنر و دیگر بخش ها یا خود ایثارگر بوده و یا از خانواده های ایثارگران هستند. در روزهای سخت تهاجم رژیم بعث در مقابل دشمن ایستادند و در کنار همسر و پدرشان از مدافعان میهن حمایت و پشتیبانی کردند و امروز هم در میدان علم و فناوری فعالیت میکنند.

نمایشگاه دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کشور به منظور نمایش این توانمندی ها برای نخستین بار در دوم شهریور ماه در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر واقع در خیابان وصال تقاطع طالقانی آغاز به کار کرد.

22 غرفه این نمایشگاه دستاوردهای حوزه های اقتصادی و فرهنگی و حقوقی و مبارزه با تروریسم را شامل می شد. تنوع غرفه ها نیز به گونه ای بود که از کارآفرینی در تولیدات کشاورزی تا خدماتی  چون تاسیس رستوران های محلی و حتی تولید نوشیدنی های خانگی را دربر میگرفت. مقالات علمی و بین المللی، اختراعاتی در زمینه پزشکی و مهندسی هم از دیگر کارهای نخبگان بود که در نمایشگاه عرضه شد.

اولین غرفه مربوط به اختراع یکی از فرزندان ایثارگر بود که باند پانسمانی را تولید کرده تا به محض قرار گرفتن در محل جراحت از خونریزی آن جلوگیری کند.

 

 

تکاک در حمایت از کارآفرینان ایثارگر

غرفه طرح تکاک نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کارافرینی ایثارگران در این نمایشگاه شرکت کرده بود. تکاک با هدف استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های جامعه ایثارگران و حمایت از آنها با شناسایی و ساماندهی بنگاه های کوچک اقتصادی به فعالیت می پردازد.

طرح تکاک با نام کامل توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور با تایید طرح های کارافرینی و تامین مبلغی از طرحح را برعهده میگرد و کارافرین را در اجرای پروژه خود همراهی می کند.

اجتماع سربازان دفاع مقدس در خانه کهنه سربازان جنگ

انجمن خانه کهن سربازان نیز با بنر بزرگی که اهداف و خدمات این انجمن را به معرض دید عموم قرار داد.

طاهری معاون فناوری خانه کهن سربازان این انجمن را نهادی مردم نهاد معرفی کرد و گفت: سایتی را به نام صلح دات نت طراحی کردیم که هم خود سربازانی که در دفاع مقدس شرکت کردند و هم خانواده ها و نیز کسانی که در زمینه صلح فعالیت می کنند می توانند در این سایت عضو شوند.

وی درباره خدمات این سایت و انجمن گفت: سایت علاوه بر خدمات رسانی و نشر اخبار صدای اعضا را به نهادهای دولتی و بین المللی می رساند و با صادر کردن کارت عضویت اعضا می توانند از شبکه گسترده تخفیف در بخش های سلامت و فرهنگی ورزشی استفاده کنند.

از دیگر فعالیت های فرهنگی این غرفه تولید مستند سردار آبشناسان بود که به زودی کارتولید این مستند به پایان می رسد.

بداقی از نویسندگان فعال در حوزه کتاب های دفاع مقدس و از سربازان جنگ تحمیلی هم در غرفه با نام موسسه راز حضور داشت.

این موسسه اولین مرکز سرگذشت نویسی سربازان و رزمندگان دفاع مقدس کشور است. این غرفه  با اعلام حمایت صد درصدی از کلیه آثار دفاع مقدس و حمایت از سرگذشت نویسی و خاطره نویسی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود.

بداقی از مسئولین این غرفه در خصوص طرح ابتکاری شرکت راز که برای اولین بار در کشور اجرا می شود می گوید: برای اولین بار در کشور طرح چاپ کتاب با 300 هزارتومن را اغاز کرده ایم که تمامی مراحل از تایپ تا توزیع کتاب با همین هزینه اجرا می شود.

 از دیگر فعالیت های غرفه راز طرح سبد کتاب خانواده است که هر فرد می تواند با عضویت در این طرح و پرداخت حق عضویت سالانه هر ماه یک جلد کتاب را تحویل بگیرد. 8 عنوان کتاب نیز با حمایت خانه کهنه سربازان جنگ به چاپ رسیده است که یکی از این کتاب ها مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

بزرگترین بازی خاورمیانه در غرفه ی پروانه

در غرفه ای دیگر بازی رایانه ای پروانه به نمایش درآمد. این بازی که از بزرگترین بازی های خاورمیانه است و 40 شخصیت در ان حضور دارند. بازی پروانه از سوی جانبازان به عنوان کاری فرهنگی به دادگاه لاهه هدیه داده شده است که تابلوی اهدایی آن در گوشه ای از غرفه به نمایش درآمد.

مسئول غرفه بازی پروانه درباره این بازی می گوید: تولید این کار که محصول خانه ایثارگران و موسسه کاظمیون است دو سال زمان برده و تا هفته آینده در فروشگاه ها عرضه می شود. شخصیت های بازی نیز به گونه ای طراحی شده اند  که بتوان از تصاویر آن در طراحی لوازم التحریر هم استفاده کرد که انشاالله در ایام بازگشایی مدارس عرضه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار