رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه خبر داد؛

پذیرایی از 5 هزار زائر اربعین حسینی در موکب‌های مبارکه در عتبات عالیات

رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه گفت: اربعین امسال 13 کانینتر وسایل مورد نیاز زائران به عراق فرستاده می‌شود و ظرفیت پذیرایی از 4 هزار نفر در شهر کربلا و یک‌هزار نفر در شهر نجف در موکب شهرستان مبارکه را داریم.
کد خبر: ۲۶۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ - 24October 2017

پذیرایی از 5 هزار زائر اربعین حسینی در موکب‌های مبارکه در عتبات عالیاتبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «محمدجواد محمدی» رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی جهانی اربعین غوغایی در عالم به وجود آورده است که بعد از گذشت نزدیک به 1380 سال از واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین اجتماع بشری در سرزمین کربلا برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور دشمن این بود که بعد از شهادت امام حسین (ع) می‌تواند آن حضرت را از یاد مردم ببرد، افزود: اربعین و بازگشت جابربن‌ عبدالله انصاری حادثه عاشورا را زنده کرد.

رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه با بیان اینکه اربعین به یک جریان جهانی تبدیل شده است، گفت: این همایش جهانی مرز، نژاد، رنگ و جغرافیا نمی‌شناسد و به این عوامل محدود نمیشود چراکه عشق به امام حسین (ع) پای مردم را به کربلا میکشد.

وی با اشاره به شکلگیری ستاد اربعین مبارکه تصریح کرد: سال گذشته ستاد اربعین شهرستان مبارکه شکل گرفت و بیش از 10 هزار نفر از این شهرستان به کربلا سفر و در این همایش جهانی شرکت کردند.

محمدی با اشاره به اینکه امسال چهار ستاد شهری در سطح شهرستان ایجاد کردیم، بیان کرد: در شهر زیباشهر و بخش گرکن، شهر مجلسی و طالخونچه، شهر دیزیچه و حومه، شهر مبارکه و کرکوند، هرکدام یک ستاد ایجاد شده و در ستاد مرکزی شهرستان این ستادها مدیریت می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اطلاع‌رسانی به مردم، صدور روادید، فراهم کردن و ساماندهی نیروهایی که قرار است در این ستاد خدمت کنند، در کلیه ستادها انجام می‌شود.

امام‌ جمعه شهر مبارکه در خصوص ارسال کانتینرهای مواد غذایی به کربلا اظهار داشت: سال گذشته 5 کانتینر وسایل و امکانات به عراق اعزام شد و امسال هم 13 کانتینر فرستاده میشود همچنین خدماتی به شهرستان‌های دیگر که مجوز موکب در کربلا نداشتند توسط ستاد شهرستان مبارکه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت موکب برای پذیرایی از 5 هزار زائر در کشور عراق برپا شده است، خاطرنشان کرد: پنج  موکب در شهر کربلا و سه موکب در شهر نجف با ظرفیت پذیرایی از 4 هزار نفر در شهر کربلا و یک‌هزار نفر در شهر نجف را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار