مسئول واحد خواهران ستاد کشوری عتبات عالیات:

فعالیت بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌ها مستندسازی می‌شود

مسئول واحد خواهران ستاد کشوری عتبات عالیات در سفر به کرمان گفت: خواهران بسیاری در امر جمع‌آوری نذورات برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه (ع)، بافت فرش برای صحن حضرت زهرا (س) و دیگر زمینه‌ها فعالیت دارند که این فعالیت‌ها در قالب فیلم مستند و ماندگار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ - 24October 2017
فعالیت بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌ها مستندسازی می‌شودبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «فرحناز بیگی» مسئول واحد خواهران ستاد کشوری عتبات عالیات در سفر به کرمان از ساخت فیلم مستند فعالیت خواهران در کرمان خبر داد.

وی اظهار داشت: از آن‌جا که در کل کشور خواهران بسیاری در امر جمع‌آوری نذورات برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه (ع)، بافت فرش برای صحن حضرت زهرا (س) و دیگر زمینه‌ها فعالیت دارند، مقرر شد ضمن سفر به استان‌های مختلف این فعالیت‌ها را تصویربرداری کرده و در قالب مستند، ماندگار نمائیم.

بیگی خاطرنشان کرد: استان کرمان از جمله استان‌های فعال در بحث فعالیت خواهران است که امیدواریم بتوانیم انعکاس مناسبی از این فعالیت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در استان کرمان خواهران در دوخت پته برای حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین در چندین کارگاه بافت فرش و در بحث جمع‌آوری نذورات فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و دارند که جزء استان‌های ویژه در کشور محسوب می‌شوند.

مسئول واحد خواهران ستادبازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه به فعالیت خواهران در دیگر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان خواهرانی در تهیه پرده منجوق‌دوزی و ملیله‌دوزی شده، در استان زنجان خواهران استادکاری در بحث قلم‌زنی در ساخت نیم ضریح حرم سامرا، در خوزستان خانم‌هایی در امر میناکاری برای درب حرم مطهر مسلم ابن عقیل فعالیت دارند.

بیگی به فعالیت خواهران در مراسم اربعین حسینی در زمینه پخت نان، طبخ و توزیع غذا در موکب‌ها و در شهرهای مرزی اشاره کرد و افزود: تقریبا در تمام کشور خواهران در بحث جمع‌آوری نذورات، بافت فرش و دیگر امور با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری خوبی دارند و قرار است فیلم مستندی از این فعالیت‌ها تهیه و در همایش‌ها و همچنین سیمای جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

به گزارش دفاع پرس، در استان کرمان بیش از 400 نفر از خواهران در بخش‌های بافت فرش، دوخت پته، همیاری و جمع‌آوری نذورات با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری دارند.

همچنین امسال 734 نفر از خواهران از استان کرمان در بحث پخت غذا و پذیرایی در موکب‌های اربعین حسینی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان همکاری دارند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها