امیر سهرابی:

امیر «نجفدری» از بهترین فرماندهان نظام بود

امیر سهرابی با بیان اینکه 8 سال فرمانده این امیر بزرگوار بودم غیر از رشادت، ایثارگری و شجاعت از وی ندیدم، گفت: سوگند می‌خورم یکی از بهترین فرماندهان که گوش به فرمان و در خدمت نظام بود، نجفدری بود.
کد خبر: ۲۶۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ - 24October 2017
امیر «نجفدری»، یکی از بهترین فرماندهان که گوش به فرمان و در خدمت نظام بود/ درخت ایستاده، می‌میرد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، امیر «سهرابی» در مراسم تشییع پیکر امیر «منوچهر نجفدری» اظهار داشت: این شکوه، جلال، مجلس و هیمنه شخصیت‌های نظامی، لشکری، انتظامی و کشوری، برای سرباز راستین ولایت و مجری امر مقام شامخ ولایت است.

امیر سهرابی با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در پیامی درگذشت امیر «نجفدری» را به خانواده و عزیزان ایشان در نیروی انتظامی تسلیت گفتند، تصریح کرد: امیر نجفدری در راه مبارزه با اشرار و دشمن با بی‌باکی و شجاعت تمام گام برداشت و چه اجری بالاتر از این که در ماه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت حضرت رسول اکرم (ص) به ندای حق لبیک گفت.

امیر سهرابی بیان کرد: نجفدری می‌گفت «درخت ایستاده می‌میرد»؛ وی زمانی در بوکان در عملیاتی که در حال مبارزه با اشرار بود 6 گلوله خورد، بوکان آزاد شد اما وی هنوز به فکر درمان نبود تا این که وزیر وقت کشور آیت الله «مهدوی‌کنی» شخصا دستور معالجه دادند به دلیل وخامت حال و شرایط ایشان بازنشسته شدند دیگر بار مقام معظم رهبری که در آن زمان رییس جمهور وقت بودند دستور دادند تا یک فرمانده قدر برای استان سیستان و بلوچستان انتخاب شود و بدین ترتیب 8 سال فرماندهی سیستان و بلوچستان را عهده‌دار شدند.

وی ادامه داد: امیر نجفدری در سال 62 به علت بیماری با موافقت وزیر کشور وقت بازنشسته شده بود، اما پس از 14 ماه دوباره در سال 63 با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان دچار ناامنی شده بود به فرماندهی ژاندارمری این استان منصوب شد و تا سال 70 در این منطقه خدمت کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین پس از ادغام نیروهای سه گانه ژاندارمری، کمیته و شهربانی بنا به پیشنهادم و تصویب وزیر کشور وقت، امیر نجفدری به ریاست گروه مشاوران فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد و سرانجام در سال 1371 پس از 42 سال خدمت بازنشست شد.

وی خاطر نشان کرد: این امیر خسته ناپذیر همه زندگی خود را وقف همراهی نیروهای انقلاب، سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی جمهوری اسلامی در راه دفاع از میهن گرامی کرد.

امیر سهرابی گفت: 8 سال فرمانده این امیر بزرگوار بودم غیر از رشادت، ایثارگری و شجاعت از وی ندیدم، نشد درگیری با اشرار باشد و نجفدری جزء نیروهای عملیاتی نباشد او در بست در اختیار نظام بود؛ سوگند می‌خورم یکی از بهترین فرماندهان که گوش به فرمان و در خدمت نظام بود، نجفدری است، درباره نجفدری همین بس که در زمان خودش تیتر یکی از روزنامه‌ها این بود «تیمسار نجفدری این درجه است که بر شانه‌های شما افتخار می‌کند».

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها