بهانه‌ای برای قدردانی از امیری که همواره خود را سرباز وطن می‌داند

هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد تولد امیر سرتیپ «محمد جوادی» و به پاس سال‌ها مجاهدت و ایثارگری‌های این امیر سرافراز ارتش، جمعی از جوانان و فرهیختگان همدان با وی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۶۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ - 31October 2017

بهانه‌ای برای قدردانی از امیری که همواره خود را سرباز وطن می‌داندبه گزارش دفاع پرس از همدان، نهم آبان‌ماه سال 1314 در خانواده‌ای مذهبی و متوسط در شهر «همدان»، فرزندی به دنیا آمد که نامش را «محمد» گذاشتند.

این کودک با استعداد برای کسب علم و دانش در کنار سایر هم سن و سالانش دوره ابتدایی را در دبستان «حافظ» همدان سپری کرد و سپس با گذراندن مقاطع تحصیلی مختلف، موفق به کسب مدرک دیپلم از مدرسه «دارالفنون» تهران شد.

اِرق ملی و میهنی از همان جوانی در «محمد جوادی» وجود داشت تا جایی که این وطن دوستی سبب شد تا در سال 1337 با ورود به دانشگاه افسری در نیروی زمینی ارتش استخدام شود.

با سخت کوشی و تلاش بسیار، موفق به گذراندن دوره‌هایی همچون دوره تخصصی مقدماتی پیاده و دوره چتربازی، آن هم با کسب بهترین نمرات شد تا اینکه در سال 1344 ازدواج کرد.

حاصل ازدواجش با «شهین مشکوری» سه فرزند است، فرزندانی که بدون شک امروز به داشتن چنین پدری می‌بالند و همسری که لحظه به لحظه در تمامی عرصه‌های مختلف زندگی، در کنار «محمد جوادی» بوده است.

این ارتشی دلیر، با غیرت و جان برکف، پس از سپری کردن دوره عالی پیاده در سال 1352، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) را هم در سال 1354 در تهران پشت سر گذاشت تا در پست‌های مختلف فرماندهی ارتش به ملت و میهنش خدمت کند.

هم‌زمان با به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی «محمد جوادی» فرمانده تیپ یک لشکر 28 سنندج بود و پس از فرماندهی قرارگاه غرب ارتش در اوایل سال 1359 به فرماندهی تیپ 3 زرهی همدان منصوب شد.

با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق به خاک ایران اسلامی، این فرمانده شجاع نیز همچون دیگر هم‌رزمانش از پای ننشست و برای دفاع از میهنش به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و با فرماندهی و حضور در عملیات‌های مختلف نظامی، از خود حماسه‌ها بر جای گذاشت.

فرماندهی و مدیریت در عملیات‌هایی چون مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب در پادگان نظامی سنندج، «نصر»، «طراح»، «بیت‌المقدس»، «محرم»، «والفجر مقدماتی»، «بدر» و «قادر»، سبب شد تا نام این امیر با اقتدار و سربلند ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همیشه به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر افتخار میهن ماندگار بماند و بدرخشد.

حضور موثر و تاثیرگذار امیر سرافراز «محمد جوادی» در عملیات بزرگ و غرورآفرین «بیت المقدس» که نتیجه آن آزادسازی شهر خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 بود، سبب شد تا در سال 1368 مفتخر به دریافت «نشان فتح» از دستان مقام معظم رهبری شود.

به مناسبت فرارسیدن نهم آبان‌ماه و سالگرد تولد امیر سرتیپ «محمد جوادی»، بهانه‌ای شد تا جمعی از جوانان، فرهیختگان و یادگاران دوران هشت سال حماسه و ایثار، با حضور در منزل این فرمانده دفاع مقدس، قدردان او که همواره خود را سرباز جان بر کف وطن می‌داند و همچنین همسرش باشند.

همسری که بیش از پنجاه سال، در همه شرایط و با وجود تمام مشکلات در کنار امیر «جوادی» است و به واقع باید او را همرزم این فرمانده دانست و ایثارگری‌های او نیز در کنار رشادت‌های بی‌بدیل و مثال زدنی همسرش، در تاریخ ماندگار خواهد بود.

پیام دیدار و قدردانی جوانان و فرهیختگان همدان با این یادگار دفاع مقدس این بود که درست است دوران ایثارگری، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این امیر گران‌سنگ ارتش و دیگر حماسه آفرینان دفاع مقدس را ندیده‌ایم، اما ما نیز همواره تا پای جان برای اقتدار و سربلندی ایران اسلامی تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم ادامه دهنده راه بزرگانی چون امیر سرتیپ «محمد جوادی» باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها