سردار علاماتی در همایش تاریخ شفاهی:

خاطرات رزمندگان یک سند بدون واسطه تلقی می‌شود

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: کسانی که ناظر در صحنه جنگ بودند، امروز یک سند بدون واسطه از دفاع مقدس هستند که سیاست‌گذاری در خصوص بهره‌مندی از این امر بر عهده سازمان اسناد دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۶۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ - 01November 2017
خاطرات رزمندگان یک سند بدون واسطه تلقی می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در همایش تاریخ شفاهی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس یکی از موضوعات با ارزش و جزو اسناد دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی افزود: کسانی که ناظر در صحنه جنگ بودند، امروز یک سند بدون واسطه از دفاع مقدس هستند که سیاست‌گذاری در خصوص بهره‌مندی از این امر بر عهده سازمان اسناد دفاع مقدس است.

سردار علاماتی خاطرنشان کرد: بالغ بر 2 میلیون رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، اگر هر نفر یک ساعت خاطره ضبط کرده بودند، امروز یک آرشیو غنی داشتیم. در حالی که متاسفانه زیر یک درصد تاریخ شفاهی از دوران دفاع مقدس در دست داریم. این یک فاجعه است. این آمار به این معنی است که نتوانستیم آن گنج نهفته در سینه رزمندگان را استخراج کنیم.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: سیاست گذاری جهت ثبت تاریخ شفاهی در تمامی ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها صورت گرفته و باید برای ثبت تاریخ شفاهی سایر بخش‌های سازمان‌های لشکری و کشوری برنامه‌ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها