تقدیر از همسر شهید «رضا فتحی»

نماینده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به همراه جمعی از همکاران به دیدار همسر و خانواده شهید «رضا فتحی عباس‌آبادی» رفت و از مقام صبر و استقامت این بانوی فداکار تقدیر و تجلیل کرد.
کد خبر: ۲۶۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 05November 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سرهنگ «حسین رفیعی» نماینده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به همراه جمعی از همکاران به دیدار همسر و خانواده شهید «رضا فتحی عباس‌آبادی» رفت و از مقام صبر و استقامت این بانوی فداکار تقدیر و تجلیل کرد.

شهید «رضا فتحی عباس آبادی» در سال 1338 دیده به جهان گشود. وی مسئول آموزش عقیدتی سپاه کرج بود. او همراه با سایر دوستانش در گردان حبیب ابن مظاهر در عملیات شرکت کرد تا اینکه در تاریخ 10 اسفند 1362 در جزیره مجنون آسمانی شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج در بستر خاک آرام گرفته است.

«مریم شادالویی» همسر شهید می‌گوید: ما فقط 6 ماه با هم زندگی کردیم. از اول هم می‌دانستم که او برای همیشه مال من نخواهد بود، اما من هم مثل خودش با خدا معامله کردم. به نظر من آن‌ها انسان‌های زمینی نبودند، تفکرات عمیقی داشتند و انگار که می توانستند آینده را ببینند.

وی گفت: همسرم از شهادتش اطلاع داشت و همیشه غیرمستقیم به آن اشاره می‌کرد. خیلی از صحبت‌های او بعد از شهادتش برایم ملموس و قابل درک شد. همسرم همیشه دائم الوضو بود و نماز شبش ترک نمی‌شد و خودش را ملزم به روزه داری در روزهای دوشنبه و پنجشنبه می‌کرد.

شادالویی عنوان کرد: خاطرم هست که همسرم یک دست لباس خاکی داشت. دوستانش موقع اعزام آن را قرض می‌کردند و بعد از اینکه کارهای اعزامشان انجام می‌شد آن را برمی‌گرداندند. آن قدر کهنه شده بود که دیگر از او خواستم آن را از خودش جدا کند. خندید و جواب داد: من با خدا عهد کرده‌ام تا روزی که زنده هستم همین لباس را بپوشم. من هم به شوخی گفتم یعنی تا 40 سال دیگر؟. اما همسرم چند ماه بعد با همان لباس شهید شد.

وی متذکر شد: همیشه در کنارم بود و به من کمک می کرد و در کارهایم از او مشورت می‌گیرم.

 
دپو/////////از همسر شهید «رضا فتحی عباس آبادی» تجلیل و تقدیر شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها