همسر شهید زکوی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خوشحالم که همسرم اولین شهید مدافع حرم شهرمان است

همسر شهید مدافع حرم «مجتبی زکوی‌زاده» گفت: بسیار خوشحالم که همسرم اولین شهید مدافع حرم شهرستان باغملک است که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) شهید شد، تا الگویی برای نسل جوان باشد.
کد خبر: ۲۶۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 25November 2017
اولین شهید مدافع حرم شهرستان باغملک «مجتبی زکوی زاده»

شهید «مجتبی زکوی‌زاده» اولین شهید باغملک است که در جریان دفاع از حرم اهل بیت (ع) در نبرد با تکفیری‌های «جبهه النصره» به همراه چند تن از هم‌رزمانش به شهادت رسید. از این رو خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت‌وگویی با همسر این شهید بزرگوار انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

دفاع پرس: شهید زکوی‌زاده در چه تاریخ به دنیا آمد؟

شهید زکوی‌زاده اول مهر ماه سال 62 در روستای چلچلک واقع در شهرستان باغملک استان خوزستان به دنیا آمد.

دفاع پرس: ایشان در چه تاریخی به سوریه اعزام شد؟

همسرم در تاریخ 1390/08/25، به همراه چند‌ تن از هم‌رزمانش که برخی از آن‌ها نیز همراه مجتبی در سوریه شهید شدند، به منطقه اعزام شد.

دفاع پرس: چگونه مسئله رفتن به سوریه را مطرح کرد و با شما در میان گذاشت؟

به خاطر محدودیت‌های شغلی اطلاع دقیقی به من نداد، فقط با بیان این جمله که چند روز دیگر برای انجام ماموریت به عراق یا سوریه می‌روم رفتنش را مطرح کرد و من نیز بخاطر ماموریت‌های متعددی که به مناطق مرزی و برون مرزی می‌رفت، دیگر برایم عادی شده بود، اما بعد از گذشت یک هفته از رفتن مجتبی، دلم شور می‌زد.

دفاع پرس: آیا شما با رفتنش مخالفت کردید؟

خیر.

دفاع پرس: چرا؟

چون‌که می‌دانستم جزو وظایف شرعی و اخلاقی‌اش است و از طرفی این‌بار حس خاصی برای رفتن به ماموریت داشت.

دفاع پرس: از خصویات اخلاقی شهید بگویید؟

صداقت، مهربانی، خوش‌کلامی، احترام به بزرگ‌ترها به ویژه پدر و مادرش، که هرموقع و در هرجایی مشکلی برای خانواده و دوستانش پیش می‌آمد، مجتبی اولین نفری بود که سعی در برطرف کردن مشکل داشت و به فکر راه حل بود. وظیفه همسرداری را به نحو احسن به جا می‌آورد و با بچه‌‌هایمان خیلی مهربان و خوش اخلاق بود و زمانی که در خانه حضور داشت با بچه‌ها به شوخی و بازی می‌پرداخت و کارهای خانه را نیز با آرامش در کنار هم انجام می‌دادیم.

دفاع پرس: از طریق کدام تیپ به سوریه اعزام شد؟

تکاوران تیپ امام حسن مجتبی (ع)، شهرستان بهبهان.

دفاع پرس: زمانی که در سوریه حضور داشت با شما تماس گرفت؟

بله. چندبار تماس گرفت و با شوخ طبعی همیشگی با من و بچه‌ها به صحبت می‌کرد که باعث دلگرمی‌مان می‌شد و در همه‌ حال حتی هنگام عملیات هم به فکر خانواده بود که بعد از شهادتش از هم‌رزمانش به گوش ما رسید.

دفاع پرس: قبل از اعزام به سوریه در چه عملیات‌هایی حضور داشت؟

چند بار به مناطق مختلف از جمله مرزهای غرب و شمال غرب برای نبرد با تروریست‌های ضد انقلاب پژاک و سایر گروهک‌های تکفیری جنوب شرق کشور و حتی بیرون از خاک کشور هم رفته بود.

دفاع پرس: در انجام واجبات و مستحبات چگونه بود؟

همیشه نمازش را اول وقت می‌خواند و به من نیز توصیه می‌کرد نمازم را اول وقت بخوانم و در انجام واجبات کوتاهی نمی‌کرد. همیشه توصیه می‌کرد واجبات دینی و دستورات الهی را به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن انجام دهیم و بارها در خانه این جمله را تکرار می‌کرد که به امورات دنیوی وابسته نشوید که شیطان پیوسته در کمین انسان است.

دفاع پرس: همسرتان چگونه به شهادت رسید؟

حدود ساعت 11:30، دقایقی بعد از اذان ظهر، حدود 250 متر بالاتر از مقر نیروهای آماد گردان، هنگام تخلیه تجهیزات سنگرسازی برای نیروهای گردان حضرت رسول (ص)، تیپ امام حسن مجتبی (ع)، با اصابت موشک «کورنت» توسط (جبهه النصره) به ماشین‌شان، به همراه چند تن از هم‌رزمانش از جمله حاج رضا ملایی و میلاد بدری به شهادت رسید.

دفاع پرس: در چه تاریخی و در کجا به شهادت رسید؟

سه‌شنبه، 1394/09/10، جنوب شهر حلب سوریه، شهرک العیس، تپه راهبردی العیس.

چگونه از شهادتشان مطلع شدید؟

یکی دو روز قبل از شهادتش چند نفر از هم‌رزمانش و حتی برخی اقوام در طول روز با من تماس گرفتند که باعث دل‌شوره و نگرانی‌ام شد، تا ابنکه روز پنجشنبه، خواهر محسن و همسر یکی از هم‌رزما‌نش با من تماس گرفتند و موضوع شهادتش را اطلاع دادند.

دفاع پرس: بعد از چند روز پیکر مطهرش به وطن بازگشت و تشییع شد؟

پنج روز پس از شهادت، پیکرش به وطن بازگشت و یکشنبه 94/09/15 در شهرستان باغملک تشییع و در روستای چلچلک به خاک سپرده شد.

دفاع پرس: اگر پیامی یا صحبت خاصی دارید بفرمایید.

بسیار خوشحالم که همسرم، مجتبی، اولین شهید مدافع حرم شهرستان باغملک است که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) شهید شد، بلکه الگویی برای نسل جوان باشد تا بتوانند راه امام و شهدا را به خوبی ادامه دهند و به فضل خدای متعال به‌ زودی جبهه‌ حق بر باطل پیروز می‌شود.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار