بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 435/ شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با دفاع پرس:

راه ایران و حماس یکی است

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره به نابودی رژیم صهیونیستی به عنوان هدف مشترک ایران و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، بر لزوم ادامه حمایت تهران و غزه از یکدیگر تأکید کرد.
کد خبر: ۲۶۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 02November 2017
راه ایران و حماس یکی استحسین شیخ‌الاسلامی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس در تحلیل و ارزیابی از وضعیت فعلی منطقه اظهار  داشت: یکی از توطئه‌های بزرگ استکبار علیه جمهوری اسلامی و ملت‌های منطقه، ایجاد گروه‌های تروریستی، تکفیری و داعشی بود که خوشبختانه در حال نابودی است.
 
وی با اشاره به هزینه‌های زیادی که این مساله به دنبال داشت، به مدافعان حرم به عنوان مهم‌ترین هزینه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه و با کمک خدا، توانستیم این توطئه، که در جهت تغییر بنیادین منطقه و با هدف تأمین امنیت اسرائیل بود، را شکست دهیم و دولت‌هایی که حمایت‌شان می‌کردند، با این شکست سرافکنده و شرمسار شدند.
 
کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل تصریح کرد: نقطه عطف بزرگی که ما نیاز داریم، شروع گفتمان با برادران اهل سنت است زیرا گروه های تروریستی فقط از نظر تشکیلاتی از بین رفته‌اند و از لحاظ مکتب اعتقادی هنوز باقی هستند. ما به عنوان یک نظام مردم‌سالار دینی، لازم می‌دانیم گفتمان تمدن حکومت‌سازی را شروع کنیم تا به جمع‌بندی در این زمینه برسیم. یافتن راهکاری که در دین حرف اول را بزند، برای آینده منطقه حیاتی است.
 
وی در ارتباط با حماس و راهبردهای آن تاکید کرد: حماس یک نیروی فلسطینی است که معتقد به آزادی کل فلسطین است و جایگاه بسیار خوبی بین این ملت دارد.

شیخ‌الاسلامی در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما نابودی رژیم صهیونیستی است، در نتیجه راه ما مشترک است. هیچ دولتی وجود ندارد که به حماس یک گلوله بدهد، ممکن است پول بدهند یا پشتیبانی سیاسی کنند اما جرات نمی‌کنند به نیروهای مقاومت فلسطین سلاح بدهند، پس لازم است از یکدیگر حمایت کنیم.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار