پذیرایی روزانه ۱۴ هزار زائر در موکب کرمانشاهی خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ‌

همزمان با ایام ماه صفر موکب کرمانشاهی خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ‌در کربلا روزانه از ۱۴ هزار زائر پذیرایی می‌کند.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ - 02November 2017

پذیرایی روزانه ۱۴ هزار زائر در موکب کرمانشاهی خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ‌به گزارش دفاع پرس از استان کرمانشاه، به همت جمعی از جوانان و هیأت‌های مذهبی موکب کرمانشاهی خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا راه‌اندازی شد تا به زوار و عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمات‌رسانی انجام شود.

این موکب خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا در شارع علقمی، مقابل هتل اطلس کربلا قرار دارد و در ساعات مختلف روز از مردم ایران و دیگر زائران اربعین حسینی و مسافران پذیرایی می‌کند.

اعضای موکب با چای، سوپ، آش دوغ، ترخینه، حلیم کرمانشاهی و سایر غذاهای دیگر از شهروندان و عزاداران حسینی به پذیرایی می‌پردازند.

در همین زمینه مصباح مسئول موکب خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا گفت: این موکب در کربلا سه راه علقمه، شارع علقمی و مقابل هتل اطلس قرار دارد و روزانه آمادگی پذیرایی غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام را در بین 10 تا 14 هزار زائر ولایتمدار ایران و دیگر زائران را دارد.

مسئول موکب خادمان اباعبدالله(ع) ‌در کربلا با اشاره به اینکه موکب‌های ما در کربلا میزبان زائران اربعین حسینی در پذیرایی و‌ اسکان خواهند بود افزود: موکب بعدی ما نیز موکب آیت‌الله نجومی در خیابان میثم‌تمار، پشت هتل انوارالبقیع کربلا است که آمادگی پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی نیز در موکب حاج آقا بزرگ عراقی ارائه می‌شود بیان کرد: اما در موکب خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا واقع در سه راه علقمه به دلیل اینکه یک مقداری مشکل فضا داریم تنها پذیرایی از زوار را خواهیم داشت.

مصباح با اشاره به اینکه مواکبی که در کربلا است به دو دسته موکب پذیرایی و اسکان تقسیم می‌شود عنوان کرد: البته در این موکبها خدمات در حوزه پزشکی، هلال‌احمر، مشاوره و راهنمایی زائر اربعین نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در هر دو‌ موکب حاج آقا بزرگ عراقی و موکب خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا موفق شدیم بحث پذیرایی از زائران اربعین را داشته باشیم، اما در بحث اسکان ورود پیدا نکردیم گفت: یکی از بزرگترین موکب‌ها در کربلا بحث اسکان موکب آیت‌الله نجومی در کربلا به مسئولیت باقر آقایی است.

مسئول موکب خادمان اباعبدالله (ع) ‌در کربلا با اشاره به اینکه این دو موکب از اوایل این هفته شروع به خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حسینی کردند عنوان کرد: بیش از 60 خادم حسینی در این دو موکب و در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین به فعالیت می‌پردازند و در هر موکب در هر سه شیفت بین 15 تا 20 خادم از بانوان فعالیت دارند.
 
وی در پایان متذکر شد: روزانه ۱۴ هزار زائر در موکب کرمانشاهی خادمان اباعبدالله الحسین (ع) ‌پذیرایی می‌شوند.
 
انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار