سردار دهقان در جمع خبرنگاران:

آمریکایی‌ها درک صحیحی از اتفاقات منطقه ندارند

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه موج بيداری اسلامی موجوديت آمريكا در منطقه را با مشكل مواجه كرده است، گفت: آمریکایی‌ها درک صحیحی از اتفاقات منطقه ندارند.
کد خبر: ۲۶۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ - 05November 2017
آمریکایی‌ها درک صحیحی از اتفاقات منطقه ندارند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسين دهقان مشاور فرمانده معظم كل قوا در امور دفاعی در حاشيه مراسم ختم پدر سرلشكر سليمانی و در جمع خبرنگاران، درباره اتهامات آمريكا به ايران اظهار داشت: مشكل آمريكايی‌ها اين است كه  درک درستی از اتفاقات منطقه ندارند.

وی افزود: موج بيداری اسلامی موجوديت آمريكا در منطقه را با مشكل مواجه كرده است. اين تحليل اشتباهی است كه  ايران اين كار را كرده است.
 
وزیر دفاع سابق تصریح کرد: مردم یمن خودشان در مقابل ظلم و ستم به‌پاخاستند و بر همين اساس يمنی‌ها هم دارند از خودشان دفاع می‌كنند.

سردار دهقان ادامه داد: امروز بايد از عربستان پرسيد كه به چه بهانه‌ای يمن را با همه تجهيزات و از هوا و زمين و دريا مورد هجوم قرار داده است؛ اما وقتی يمنی‌ها از خودشان دفاع می‌كنند عربستان ديگران را متهم می‌كند كه آن‌ها اين كار را انجام داده‌اند.
 
مشاور فرمانده معظم كل قوا درباره شرایط فعلی لبنان و احتمال وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب الله لبنان اظهار داشت:  اسرائیل در جنگ 33 روزه حزب الله را امتحان کرد و یقینا به خودش اجازه نمی‌دهد دوباره حمله‌ای را علیه حزب الله داشته باشد.
 
وی همچنین در خصوص حمایت انگلیس از تشکیل حکومت جعلی رژیم صهیونیستی بیان داشت: البته از جنایتکار انتظاری جز جنایت نمی‌رود؛ اسرائیل نطفه‌ای است که استعمارگران در میان کشورهای اسلامی کاشتند و تاکنون هم از آن حمایت کردند و تصورشان هم این است که آن‌چه انجام دادند، امروز به نتیجه رسیده است؛ لذا به آن افتخار می‌کنند.
 
سردار دهقان ادامه داد: آنها نطفه جنایت، آدم‌کشی، تجاوز و تضییع همه حقوق بشر را در منطقه کاشتند که این هم نه‌تنها افتخار ندارد؛ بلکه مایه شرمساری و شرمندگی برای دولت بریتانیا است؛ البته چون آن‌ها روحیه استکباری دارند این جنایت را برای خود افتخار می‌دانند.
 
وی سپس درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه که با هدف ایجاد اختلاف میان مردم و سپاه اعمال خواهد شد، عنوان کرد: سپاه از بطن مردم برآمده و آنها فرزندان همین ملت هستند؛ لذا اینکه می‌خواهند بین سپاه و مردم فاصله ایجاد کنند موضوعی غیر قابل تصور است.
 
سردار دهقان گفت: سپاه یک نیروی رسمی نظامی مدافع ملت و کشور و تامین کننده امنیت ملی ما است؛ لذا در هیچ کجای دنیا نمی توان یک نیروی رسمی را تحریم کرد؛ البته چون آمریکایی‌ها از طریق سازمان سیا و یا نیروهای ویژه‌ای که دارند در طول زمان‌های مختلف در کشورهای متعددی کودتا انجام داده‌اند و شخصیت‌های بزرگ و ملی کشورهای مختلف را ترور کرده‌اند، تصورشان این است که ملت ما یا سپاه هم همانند آن‌هاست.
 
وی تاکید کرد: آنچه از طرف آمریکایی‌ها اعلام می‌شود، این است که آنها به هر عاملی که به عنوان عامل قدرت در کشور ما باشد و با منافع و خواسته‌های آن‌ها مقابله کند، هر اتهامی را می‌زنند.
 
وزیر سابق دفاع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر قابل مذاکره بودن توان موشکی کشورمان گفت: آیا کسی گفته که قابل مذاکره است؟ 
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار