آخرین وضعیت مرز مهران؛

مهران؛ اینجا خبری از خستگی نیست/ آماده باش برای بازگشت زوار

شوق رفتن به کربلا از پل زائر تا پایانه مرزی مهران غیر قابل توصیف است به گونه‌ای که خیل عظیم جمعیت شتابان مسیر پنج کیلومتری پیاده روی تا پایانه مرزی را در کمترین زمان ممکن طی می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ - 05November 2017
مهران؛ اینجا خبری از خستگی نیست/ آماده باش برای بازگشت زواربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، تنها چند روز دیگر به اربعین مانده است و مراجعه زائران اربعین لحظه به لحظه برای رفتن به کربلا در پایانه مرزی مهران بیشتر می شود.

شوق رفتن به کربلا از پل زائر تا پایانه مرزی غیر قابل توصیف است به گونه ای که خیل عظیم جمعیت شتابان مسیر ۵ کیلومتری پیاده روی تا پایانه مرزی را در کمتر از دو ساعت طی می کنند.

در مسیر مواکب به صورت شبانه روزی به زائرین خدمات ارئه می دهند،  اینجا هیچ خبری از خستگی نیست، نظم و امنیت بی نطیر یگان‌های نظامی و انتظامی برای قراری امنیت بسیار قابل قبول بوده به طوری که خیلی از  نیروهای نظامی هم چمدان های افراد سالمند وحتی جوانان را جابه جا می کنند.

در این مسیر تصاویر و صحنه هایی دیده می شود که آدم مات و مبهوت می ماند که این حسین کیست همه عاشقانه در حال خدمت رسانی به زائران او هستند، بله نام حسین(ع) در تاریخ جاودانه است که همگان این چنین در حال خدمات رسانی هستند.

یکی از زائران گفت: بی نظیر ترین حماسه در دنیا راهپیمایی بزرگ اربعین است.

یوسف جاور در گفتگویی اظهار داشت: شرایط تردد در مرز مهران در مقایسه با سالهای گذشته مناسب تر بوده است.

این زائر بیان داشت: امسال قصد رفتن به کربلا را نداشتم ولی با خواست چند نفر از دوستان و دلتنگی که خودم برای رفتن پیدا کردم سبب شد که مجدد راهی کربلا شوم.

یکی دیگر از زائران بیان داشت: امسال به رغم گیت های کنترلی فراوان در مسیر پایانه ولی تردد به راحتی صورت می گیرد.
 
حسن جمالی که ۷۰سال سن دارد می گوید از سمنان آمده است تا راهی کربلا شود، او از تردد روان احساس رضایت دارد و معتقد است که امسال راحت تر از سالهای قبل وارد پایانه مرزی مهران شده است.

این پیرمرد ۷۰ساله افزود: در مسیر ایلام به مهران ایستگاه های کنترلی برای بررسی مدارک و روادید وجود داشت که از ورود افراد بدون ویزا به شهر مهران جلو گیری می کردند.

این زائر تصریح کرد: تمام مدارک قانونی مورد نیاز برای رفتن به کربلا را در سمنان تهیه کردم تا برای رفتن با مشکل مواجه نشوم.

فرماندار مهران بیان داشت: وضعیت تردد در مرز مهران بسیار روان است.
 
مراد ناصری گفت: از ابتدی صفر تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.
 
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود طی روزهای آینده حجم تردد در مرز مهران بیشتر شود.
 
فرماندار مهران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته برای رفت و حتی برگشت زائران همه مقدمات خدمات رسانی فراهم شده است.

اسکان های اضطراری برای بازگشت زوار

مدیر کل بحران استانداری گفت: برای برگشت زائرین اسکان های اضطراری فراهم شده است.
احمد کرمی در گفتگویی بیان  داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگشت زائران در مرز مهران و سطح شهر اندیشیده شده است.
 
وی اظهارداشت: اردوگاه ۱۲ هزار نفری در شهر مهران و اردوگاه ۱۵ هزار نفری در مرکز استان به خصوص محور صالح آباد مهران که بالاترین حجم تردد در این مسیر است فراهم شده است.
 
کرمی گفت: ۱۲ فروند بالگرد برای پشتیبانی اضطراری در استان مستقر هستند و با ۸۴ اکیپ جمعیت هلال احمر و  ۱۸۵ دستگاه آمبولانس اورژانس در مسیرهای استان  به صورت ثابت و سیار مستقر هستند.

مدیر کل بحران گفت: ۳۲اکیپ راهداری در مسیر ایلام به مهران ومسیر های پرتردد به صورت شبانه روزی در حال خدمات دهی هستند.

کرمی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر زائران قبل از اربعین به کربلا رفتند پیش بینی می شود که تعداد زیادی از آنها قبل از اربعین وارد کشور شوند و تمام دستگاه های استان در حالت آماده باش هستند.

توقیف ۲ هزار جلد گذرنامه در مهران

فرمانده  انتظامی استان ایلام گفت: دو هزار جلد گذرنامه افراد بدون ویزا در شهرستان مهران توسط نیروی انتطامی توقیف شده است.
 
سردار نورعلی یاری افزود: این افراد برای گرفتن گذرنامه خود باید به اداره امور گذرنامه شهر خود مراجعه کنند.
 
وی اظهار داشت: زائران بدون مدارک قانونی و روادید به مرز مهران مراجعه نکنند چراکه تمام افراد بدون ویزا از شهر مهران به شهر های خود انتقال داده شده اند.

سردار یاری گفت: با  همکاری مردم و مسئولان و تلاش شبانه‌روزی پلیس، دارندگان مدارک قانونی بدون هیچ گونه مشکلی در مرز تردد کردند و تعدادی نیز در حال برگشت هستند.

بقایای مواد منفجره و مین زمان جنگ تحمیلی در مسیرهای انحرافی

سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز در گفتگویی اظهار داشت: در مجموعه ناجا و مرزبانی کشور بر اساس معایب و نواقصات سنوات قبل و همچنین گله مندی زائران عزیز برنامه ای مدون تنظیم و بر اساس تدبیر اتخاذ شده، مرزبانی هم پای کار آمد و با برگزاری جلسات متعدد با مجموعه لشکری و کشوری عراق طرح کلی تهیه و به مرحله اجرا درآورد.

مرز مهران همچنان پر ترددترین مرز کشور است تا کنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت زائران از این مرز تردد کرده اند
 
وی ادامه داد : مرز مهران همچنان پر ترددترین مرز کشور است تا کنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت زائران از این مرز تردد کرده اند.
 
الهی افزود: مرزبانان ایلامی در محوطه قرنطینه با مدیریت خوبی که اعمال کردند، قرارگاه مشترک و آنی در صفر مرزی ایجاد کرده اند که مشکلات و موارد سر راه زائران را با مسولان عراقی در این قرارگاه بررسی و برطرف می کنند.

وی گفت: عبور از مرز و شرکت در کنگره اربعین فقط با مدارک قانونی و از مسیر اصلی تعیین شده است.
 
وی افزود: عبور زائران از بیراحه ممکن است به قیمت جانشان تمام شود، بقایای مواد منفجره و مین زمان جنگ تحمیلی در مسیرهای انحرافی در مرز جان زائران را تهدید می کند، علاوه برآن شبه مجرم بودن را در این افراد ایجاد می کند، در صورت دستگیری تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

امنیت کامل در مرز مهران

سردار مسعود منفرد جانشین پلیس آگاهی ناجا  نیز امروز در مرز مهران اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان خادم مردم شریف ایران با تمام قوا وارد عمل شده و در اجرای این ماموریت پا به مرزها گذاشته و با توجه به تجربیات گذشته و شناختی که از زائران داشتیم مجموعه پلیس و نیز هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی باعث رضایتمندی شده است.

وی گفت: با توجه به این که جمعیت زیادی برای زیارت عتبات عالیات از استان ایلام تردد  دارند، در تمام مناطق و مجموعه پارکینگ های که از قبل در این راستا تعیین شده است نیروی انتطامی به صورت شبانه روزی در حال گشت و نظارت بر اجرای دقیق ضوابط است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به خصوص پلیس آگاهی که ماموریت ایجاد امنیت در بحث برخورد با سارقین و یا افراد سودجو دارند، در این راستا با پیش بینی های که صورت گرفته به صورت خودرویی، موتورسوار و پیاده در بین مردم هستند و تا این لحظه موفقیت های خوبی در این راستا به دست آوردیم.

سردار منفرد افزود: نیروی انتظامی برای اجرای دقیق قانون و برای این که طرف مقابل به دلایل ازدحام زیاد مرز را نبندد،  از ورود افرادی که بدون مجوز و گدزنانه مراجعه می کنند ممانعت می کند و به هیچ عنوان اجازه خروج از کشور را به این افراد نخواهد داد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با تمام امکانات تلاش می کند که امنیت زائران را فراهم کند، همچنین طی رایزنی های که با پلیس کشور مقابل انجام شده امسال امکان این که مردم بدون مدارک لازم از کشور خروج پیدا کنند وجود ندارد.

وی افزود: از زائرین درخواست می کنم با مامورین و پلیس در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

امروز خیل عظیم جمعیت در مرز بین المللی مهران تداعی کننده جمعیت میلیونی حجاج بیت الله الحرام در سرزمین وحی است که خود را با دشواری های فراوان به این نقطه رسانده اند تا از نزدیک ترین مکان به کربلای معلی بر سبت اصغر و امام شهید خود سلام و درود فرستند.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار