امام جمعه تبریز:

ملت ایران باید توانمندی‌های دفاعی خود را ارتقاء دهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سابقه ما و هشت سال جنگ تحمیلی و جنگ‌افروزی‌‌های آمریکا و اروپا در منطقه و حمایت از داعش نشان داده ملت ایران باید توانمندی‌های دفاعی خود را حفظ کرده و هر روز نیز این توانمندی را ارتقاء می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ - 07November 2017
ملت ایران باید توانمندی های دفاعی خود را حفظ کرده و هر روز آنرا ارتقا دهندبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم یادواره 267 زن شهیده استان آذربایجان‌‌ شرقی با بیان اینکه تا بحال چنین برنامه‌‌ ویژه‌‌‌ای برای زنان شهیده ندیده بودم، اظهار داشت: امروز به برکت شهدا زنده‌‌ایم و راحت نفس می‌کشیم و این به برکت شهداست که در عرصه داخلی و خارجی حرف‌‌های خود را به گوش جهان می‌رسانیم امروز اگر مسئولین ما در عرصه بین المللی با افتخار سخن می‌گویند و مشکلات مسلمین را مطرح می‌کنند به برکت خون چنین شهدایی است.

وی ادامه داد:  اگرچه تهدیدها از اول انقلاب بوده است اما امنیت برقرار است که این مساله به برکت خون شهداست، شهدا رفتند اما برای ما اقتدار، شوکت و عزت آفریدند و گرچه دشمنان این روزها ما را تهدید می‌کنند و ما هم بایستی آمادگی خود را بیشتر کنیم اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌ شرقی با اشاره به تلاش مقامات آمریکایی و اروپایی برای محدود کردن توان دفاعی ایران عنوان کرد: مقام‌‌های غربی تلاش می‌کنند توان دفاعی ما را محدود کنند، رئیس جمهور آمریکا خواهان محدودیت توانمندی جمهوری اسلامی و برخی مقامات اروپایی نیز علیه توان دفاعی ایران و نقش آفرینی‌اش در منطقه موضع گرفته‌‌اند اما همانطور که مقام معظم رهبری برای چندین بار اشاره کرده‌‌اند توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست.

وی افزود: سابقه ما و هشت سال جنگ تحمیلی و جنگ‌افروزی‌‌های آمریکا و اروپا در منطقه و حمایت از داعش نشان داده ملت ایران باید توانمندی‌های دفاعی خود را حفظ کرده و هر روز نیز این توانمندی دفاعی را ارتقاء می‌دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خصوص فروش تسلیحات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس میلیاردها دلار سلاح به برخی کشورهای منطقه می‌فروشند و رژیم صهیونیستی را به مجهزترین سلاح‌های جهان تجهیز می‌‌کنند و میلیاردها دلار برای تجهیزات دفاعی خودشان خرج می‌‌نمایند چگونه انتظار دارند ایران برای خود ابزار این دفاع را فراهم نکند؟

وی تاکید داشت: آمریکا به دنبال خلع سلاح و حمله به برخی کشورها از جمله کشور ماست؛ زیرا در گذشته نیز با خلع سلاح برخی کشورها آنها را تسخیر کرده است و می‌خواهد این نقشه را در ایران پیاده کند اما باید بداند ملت ایران هرگز اجازه زیاده خواهی و زورگویی به دولت های استکباری را نمی‌دهد و با اقتدار ایستادگی خواهد کرد.

امام جمعه تبریز دلیل این ایستادگی را روحیه ایثار وفداکاری مردم ایران دانست و گفت: تا زمانی که این روحیه وجود دارد دشمنان ما نمی‌توانند کاری انجام دهند و باید این روحیه را در میان زنان و مردان تقویت کنیم و به 267 شهیده زن و روح آنان درود می‌فرستیم و از خداوند می‌خواهیم روحیه شهادت، ایثار و از خودگذشتگی را در جوانان ما روز به روز بیشتر کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار