مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

شهدای دوران دفاع مقدس عاشورا را مشق کردند

«احمد حسینی» با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند»، گفت: شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس، عاشورا را مشق کردند.
کد خبر: ۲۶۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ - 09November 2017
نوجوانی که پس از 10 روز حضور در جبهه آسمانی شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، همزمان با ایام اربعین حسینی (ع)، با خانواده معظم نوجوان شهید «محسن رضابخش» دیدار کرد.

وی در این دیدار، سخن حضرت امام خمینی (ره) را که «شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند»، مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس، عاشورا را مشق کردند.

حسینی افزود: شهدا با جانفشانی خود، نشان دادند که حاضرند مثل یاران سیدالشهدا (ع) در راه حفظ دین اسلام جان خون را تقدیم نمایند.

در این دیدار، پدر و مادر بزرگوار شهید محسن رضابخش نیز نحوه اعزام فرزندشان همراه با لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) و شهادت وی را توضیح داده و با کمال تواضع اظهار داشتند: ما در مقابل خانواده‌هایی که دو یا سه شهید یا بیشتر تقدیم کردند، قابل نیستیم.

خاطرنشان می‌شود، شهید محسن رضابخش، دانش‌آموز سال اول رشته برق در هنرستان شهید رجایی قم بود که سن 15 سالگی را بتازگی پشت سر گذاشته بود، وی سال 1365 پس از دستکاری شناسنامه و طی کردن دوره آموزشی، همراه با اعزام بزرگ سپاهیان محمد (ص)، به همراه برادر بزرگترش عازم منطقه شلمچه شد و چند روز بعد در همان منطقه نیز به شهادت رسید.

به گفته مادر شهید، محسن در خصوص علت اعزام به جبهه گفته است: «امروز تکلیف ما این است که به امر امام عزیز از کشورمان در برابر هجوم دشمنان دفاع کنیم.»

شهید رضابخش در روز عید قربان به دنیا آمد و در سال‌روز میلاد قمر بنی هاشم (ع) به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار