وزیر اطلاعات:

مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال در امنیت کامل برگزار شد، از همکاری گسترده دستگاه امنیتی عراق با نهادهای امنیتی و نظامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ - 10November 2017
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمود علوی در زمینه چگونگی تامین امنیت پیاده روی اربعین گفت: دستگاه های امنیتی عراق تاکنون توانسته اند امنیت این مراسم را به خوبی تامین کنند؛ دستگاه امنیت این کشور با نهادهای امنیتی و نظامی ایران همکاری گسترده ای دارد و این موجب شده است تاکنون هیچ گونه اتفاقی در مسیر راهپیمایی زائران رخ ندهد.

وی افزود: نهادهای امنیتی ایران پس از انقلاب اسلامی به خوبی بر تحرکات دشمن و گروهک ها نظارت دارند، اما وضعیت عراق متفاوت است زیرا این کشور همچنان با گروه تروریستی داعش مواجه است.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: هر چند که داعش درعراق شکست خورده اما این گروهک در لایه های پنهان ممکن است دست به عملیات زده و بخواهد دوباره اعلام موجودیت کند لذا برقراری امنیت در چنین کشوری کار آسانی نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور پرشور مردم در مسیر راهپیمایی اربعین گفت: در طول مسیر نجف تا کربلا که با زائران همراه و همگام بودم، امنیت و آرامش خاصی بر راهپیمایی حاکم بود و مردم عراق از تمامی سنین برای پذیرایی از زائران پیشقدم بودند و این نشانه عشق به امام حسین (ع) است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و تمامی دنیای خود را به خدا بخشید و خدا نیز در ازای این کار تمام دنیا را به سیدالشهداء بخشید و این راهپیمایی نمودی از آن است.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای برگشت زائران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و امنیتی کشور بسیج شده اند تا به بهترین شکل ممکن این مراسم انجام شود؛ این کار با تعامل بین نهادهای امنیتی ایران و عراق انجام می شود، زیرا از ۲۰ میلیون زائر اربعین نزدیک به ۲.۵ میلیون ایرانی هستند و بقیه از دیگر کشورها هستند.

وی افزود: تمامی دستگاه های کشور بدون هیچ چشمداشتی برای اربعین انجام وظیفه می کنند و یکی از مهمترین عوامل نیز تامین امنیت این راهپیمایی عظیم است.

حجت الاسلام علوی در زمینه تفاوت راهپیمایی امسال با سال های گذشته گفت: من در چند سال گذشته افتخار حضور در پیاده روی اربعین و سرکشی از مرزهای محل عبور زائران را داشته ام و باید بگویم با عملکرد مثبت تمام دستگاه های اجرایی امسال ما در بهترین شرایط ممکن قرار داشتیم.

وزیر اطلاعات که با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین گفتگو می‌کرد، ادامه داد: البته در این زمینه نباید از نقش مردم چشم پوشی کرد زیرا امسال زائران مراحل قانونی ورود به عراق را گذراندند، در حالیکه در سال های گذشته حجم زیادی از جمعیت به دنبال آن بودند که بدون ویزا و گذرنامه وارد عراق شوند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها