به گزارش " دفاع پرس "، محمدرضا جعفری درجمع 700 نفر از مدیران کانونهای فرهنگی هنری کشور افزود: اگر هدفهای کوتاه مدت و جزئی برای فعالیت فرهنگی در مسجد در نظر گرفته شود برنامهها، اثرگذاری مطلوب و پایداری در سطح جامعه نخواهد داشت.
وی با تبیین ویژگیهای مدیرکانونهای فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: مدیر کانون قبل از تفکر در مورد فعالیتها و برنامه ریزی باید در خصوص توانمندیهای خود و برنامه ریزی برای خودسازی اندیشه کند.
وی افزود: ارادت نسبت به مسجد و رسیدن به این باور که، کار برای مسجد عبادت است لازمه موفقیت در کارهای مسجدی است.
جعفری گفت: معرفت و توجه به خدمت به مسجد جزء ضروریات برنامه های مدیر فرهنگی موفق باید باشد و باید مدیران کانونها تلاش کنند با مطالعه و استفاده از ظرفیتهای آموزشی مکمل معرفت خود را نسبت به مسجد ارتقاء دهند.
وی افزود: مدیران کانونها در اخلاق فردی و اجتماعی باید سعه صدر داشته باشند و تعامل و مدارا از ویژگیهای مورد انتظار از مدیر کانون است.
معاون آموزش و پژوهش کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور نفوذ کلام، اخلاص در کار، داشتن نگاه همهجانبه و برنامهریزی بلندمدت را ازجمله ویژگیهای مورد انتظار مدیران کانونها عنوان کرد و گفت: مدیران کانونهای فرهنگی باید برای مخاطبان مختلف مساجد برنامه داشته باشند و بهطور مشخص از برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان غافل نشوند.
وی گفت: مدیران کانونها باید "شعار مسجد سنگر است" را بهعنوان یک اصل بپذیرند و نباید خدشهای به این اصل توسط رفتار و گفتار مدیر کانون ایجاد شود زیرا مردم برای نیازهای معنوی خود به سمت مسجد میآیند نه نیازهای مادی و این ارزش باید تقویت شود است.
جعفری افزود: مردمی بودن برنامههای مسجد نیز از اصول مهم است که همواره باید آن را مدنظر داشت و همواره مدیران باید فعالیتها ی مسجدی را از مردم و برا ی مردم طراحی و اجرا کنند.
هفتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشههای آسمانی، روزهای هفتم تا 29 شهریورماه 93، باحضور مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در تالار ابن هیثم پردیس دانشگاه شهید بهشتی مشهد مقدس درحال برگزاری است.
انتهای پیام/