کارگردان نمایش «شیو»:

«شیو» کمدی تراژدی جنگی است

حسین دیردار گفت: نمایش «شیو» کمدی تراژدی از جنگ تحمیلی و مسائل پس از آن و نحوه برخورد انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف اجتماعی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۲۶۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ - 15November 2017

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایش «شیو» به کارگردانی حسین دیردار و نویسندگی علی دل پیشه و با بازی علی دل پیشه، نیلوفر هوشمند، دیبا سراج و مینا گلپایگانی تا سوم آذر ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

حسین دیردار در گفت‌وگویی درباره این نمایش عنوان کرد: فعلا چند روزی برای مصیبت دیدگان زلزله کرمانشاه و شهادت تا یک‌شنبه اجرا نمی‌رویم و بعد از آن دوباره تا سوم آذر کار را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده هجده اجرا برویم ولی الان چنین چیزی مشخص نیست، درباره محتوای نمایش افزود: این نمایش به یکباره به وجود آمد چرا که متنی از فرد دیگری برای اجرا در سالن انتظامی ارائه داده بودم که بدقولی صورت گرفت و من هم آن کار را فعلا رها کردم و با علی دل پیشه نویسنده «شیو» وارد مذاکره شدم.

دیردار در ادامه گفت: سه اپیزود نمایش شیو در دل تمرینات به لحاظ ایده و متن بدست آمد، بنابراین متن در دل تمرینات شکل گرفت. این نمایش سه اپیزود در سه برهه زمانی از خود کشورمان دارد. جغرافیای کار خوزستان اوایل جنگ، اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 است که هر کدام قصه خود را با محوریت جنگ روایت می‌کند.

این کارگردان اظهار داشت: این جنگ هم جنگ تحمیلی ایران و عراق و هم مسائل پس از آن و حتی جنگ انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف اجتماعی با هم است.

وی ژانر کار را کمدی ـ تراژدی به شمار آورد و گفت: این کار 6 پرسوناژ دارد که 4 بازیگر خوب تئاتر در آن حضور دارند و بعضی از بازیگران تلویزیون هم در آن به ایفای نقش می‌پردازند. دو بازیگر اپیزود اول، دو کاراکتر اپیزود آخر هم هستند. خود علی دل پیشه هم جزو بازیگران ما هستند. 

دیردار همچنین توضیح داد:‌ سالن انتظامی سه اجرا همزمان دارد و شرایط کار در آن سخت است باید خیلی سریع دکورها و کار چیده شده و بعد هم جمع شود به همین دلیل ما هم شرایط سختی داشتیم، با این حال استقبال از نمایش ما بد نبوده است و بهرحال سبقه کار تلویزیونی و تصویری ما هم در این زمینه دخیل بود.

وی با تأکید بر اینکه از سالن انتظامی هر شب میانگین سی تا سی و پنج نفر به تماشای کار نشستند و چند شب هم پر اجرا رفتیم، توضیح داد: الان در حال رایزنی برای حضور در چند جشنواره داخلی مثل جشنواره نفت آبادان در اسفند ماه هستیم.

وی درباره کار دیگرش که قرار بود چند ماه دیگر به اجرا ببرد، گفت:‌ اسب قاتلین عنوان این کار بود تمرین هم در سالن دیگری رفته بودیم ، منتها مطلع شدم که استادم آرش دادگر ، دی ماه قرار است در تئاتر شهر این کار را به اجرا ببرد بنابراین دیگر برایم محلی برای اجرای کار وجود نداشت.

 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار