در آستانه سالروز شهادت جانگداز امام رضا (ع)

پرده نقاشی زندگانی امام رضا (ع) با نام «از مدینه تا مرو» رونمایی شد

در آستانه سالروز شهادت جانگداز امام رضا (ع) از پرده نقاشی زندگانی امام رضا (ع) با نام «از مدینه تا مرو» رونمایی شد.
کد خبر: ۲۶۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴ - 16November 2017
پرده نقاشی زندگانی امام رضا(ع) با نام «از مدینه تا مرو» رونمایی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، این اثر توسط استاد محمدرضا حمیدی، پیشکسوت نقاشی قهوه‌خانه‌ای در ابعاد 2*3 طراحی شد و 8 صحنه از زندگی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو را به نمایش گذاشته است.

دعوت امام رضا (ع) توسط مأمون، خداحافظی حضرت با اهل ‌بیت (ع)، ورود امام به نیشابور و استقبال علما و مردم از ایشان، مناظرات حضرت با دیگر ادیان، نشستن امام هشتم (ع) با غلامان بر سر یک سفره، دعای باران، مسموم شدن حضرت با انگور آغشته به زهر و در نهایت شهادت امام رئوف از جمله صحنه‌هایی هستند که در این تابلو به تصویر کشیده‌ شده است.

این اثر نقاشی به‌ سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای، توسط استاد حمیدی، طی 20 روز طراحی شده و رنگ‌آمیزی‌اش را هنرمندان دیگری عهده‌دار بوده‌اند.

مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مانند پرده‌های مذهبی قدیم که از روی آن پرده‌‎خوانی می‌کردند، از این اثر، بنرهایی چاپ کرده و در اختیار پرده‌ خوانان معروف کشور قرار داده‌اند تا در ایام شهادت امام هشتم (ع) در مراسم شبیه‌خوانی 8 استان از آن‌ها استفاده شود.

همچنین کارگاهی آموزشی مرتبط با این موضوع، به‌منظور آشنایی مرشدان و پرده‌ خوانان با طومار این پرده در مجتمع امام خمینی (ره) با حضور استادان برجسته پرده‌خوانی کشور برگزار و از روز گذشته، پرده‌خوانی زندگانی امام رضا (ع) توسط این پرده‌ خوانان در هشت استان کشور آغاز شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار