افشای نمونه دیگری از جاسوسی امریکا از دیگر کشورها

اسناد افشا شده نشان می دهد نهادهای جاسوسی امریکا برنامه های گسترده ای برای جاسوسی از تعاملات اینترنتی رهبران سیاسی برخی کشورها به خصوص برزیل و مکزیک اجرا کرده اند.
کد خبر: ۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷ - 02September 2013

افشای نمونه دیگری از جاسوسی امریکا از دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که بعد از افشاسازی های گسترده "ادوراد اسنودن" در مورد برنامه های جاسوسی دولت امریکا از دیگر کشورها انتقادهای زیادی از این نوع اقدامات غیرقانونی امریکا مطرح شده است، اخیرا اسنادی از سوی اسنودن و به واسطه یک روزنامه نگار منتشر شده است که جاسوسی امریکا از تعاملات اینترنتی رهبران سیاسی دیگر کشورها مانند برزیل و مکزیک را افشا می کند.

در این رابطه "الجزیره" گزارش می دهد: اطلاعات افشا شده توسط یک روزنامه نگار که به اسناد افشا شده توسط اسنودن دسترسی داشته است، نشان می دهد آژانس امنیت ملی امریکا تعاملات اینترنتی روسای جمهور دو کشور برزیل و مکزیک را کنترل کرده و از پست های الکترونیک آنها جاسوسی کرده است.

همچنین اطلاعات افشا شده توسط این روزنامه نگار برزیلی نشان می دهد که تمام تعاملات اینترنتی رئیس جمهور مکزیک در سال 2012 توسط نهادهای امنیتی امریکا خوانده شده است.

در این رابطه شایان ذکر است که طی هفته های گذشته نیز اسناد دیگری در مورد برنامه های جاسوسی امریکا از کشورهای امریکای لاتین به خصوص برزیل منتشر شده بود که واکنش تند مقامات این کشور به اقدامات غیر قانونی امریکا را در پی داشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار