حاشیه‌های یادواره ۶ هزار شهید استان قم/ رونمایی از کتاب عملکرد لشکر ۱۷ در دفاع مقدس

بیست و چهارمین یادواره شهید مهدی زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم شب گذشته (شنبه) با اجرای برنامه‌ها و حاشیه‌هایی از جمله رونمایی از نخستین جلد کتاب عملکرد لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس همراه بود.
کد خبر: ۲۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱ - 19November 2017
حاشیه‌های یادواره ۶ هزار شهید استان قم/ رونمایی از کتاب عملکرد لشکر ۱۷ در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، بیست و چهارمین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید «مهدی زین‌الدین» و سرداران، امیران، فرماندهان و ۶ هزار شهید استان قم، شب گذشته (شنبه) در حال و هوای شب شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

این یادواره با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله «نوری همدانی» از مراجع عظام تقلید در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم آغاز شد.

علاوه بر حضور فرماندهان ارشد استان و مسئولان استانی، فرماندهان رده‌های نیروهای مسلح شامل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی نیز در این یادواره حضور داشتند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم علاوه بر مشارکت کامل در ستاد یادواره، با برپایی ایستگاه صلواتی، از میهمانان یادواره ۶ هزار شهید قم پذیرایی کرد.

همچنین، تازه‌ترین شماره نشریه پلاک ۱۷، تولید ستاد کنگره ۶ هزار شهید استان در بین شرکت‌کنندگان در مراسم توزیع شد.

بر در و دیوار مراسم بنرهایی شامل تصاویر شهدای شاخص سپاه، شهدای مدافع حرم و شعارهای ضداستکباری نصب شده بود، پس از سرود جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه امام رضا (ع) در شب شهادت آن حضرت توسط کلیه حاضران قرائت شد، سپس سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه استان قم و رئیس ستاد یادواره ۶ هزار شهید قم، طی سخنانی به عظمت مقام شهیدان و اثربخشی یاد آنان در جامعه اشاره نمود.

پخش کلیپی از سخنان شهید زین‌الدین در دوران فرماندهی لشکر ۱۷، نیز حال و هوای آن دوران را برای پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا زنده کرد.

در ادامه این مراسم، «یوسف بختیاری» از هنرمندان هنرهای نمایشی استان قم، نمایش زنده‌ای را با موضوع حملات دشمن بعثی در روزهای نخست جنگ و نقش فرماندهان قمی در آن زمان اجرا کرد.

سخنران ویژه مراسم سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بود که در بخشی از سخنان خود، برخورد با مفاسد اقتصادی را نشان دهنده استواری و استحکام نظام دانست.

همچنین، اجرای گروه سرود عترت با موضوع شهادت امام رضا (ع) بخش دیگری از مراسم یادواره بود.

در ادامه این مراسم، نخستین جلد از کتاب عملکرد لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس با عنوان «نبردهای انقلابی، چزابه تا زید» رونمایی شد و پایان بخش مراسم بیست و چهارمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم نیز اقامه عزا، سینه زنی و مرثیه سرایی توسط «حسن شالبافان» در مصیبت شب شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) بود.

خاطرنشان می‌شود، یادواره فوق همزمان با سی و سومین سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید جانشین اطلاعات عملیات تیپ دوم لشکر برگزار شد؛ شهیدان مهدی و مجید زین الدین در ۲۷ آبان سال ۶۳ در مسیر بانه به سردشت در حوالی روستای «دارساوین» بر اثر کمین ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

برگزاری یادواره امسال با تقارن مناسبت شمسی و قمری شهادت شهیدان زین الدین در ایام پایانی ماه صفر مصادف گشته است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار