پیش‌بینی محو داعش توسط رهبر حکیم انقلاب بر اساس موازین قرآنی

تحلیل‌های رهبری از مسائل جامعه و تاریخ، مبتنی بر آیات قرآنی است که از جمله مهم‌ترین مسائلی که رهبری اهتمام داشتند، وعده‌های نصرت مؤمنین و پیروزی در برابر دشمنان اسلام بر اساس آیات قرآن کریم است.
کد خبر: ۲۶۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ - 21November 2017
پیش‌بینی محو داعش توسط رهبر حکیم انقلاب بر اساس موازین قرآنی
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روز گذشته شهر ابوکمال در شرق دیرالزور توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی به طور کامل آزاد شد تا آخرین شهر تحت اشغال داعش در عراق و سوریه آزاد شود و عملاً حکومت خودخوانده تروریست‌هایی که 6 سال منطقه را درگیر خود کرده بودند، به پایان راه برسد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین اجلاس بیداری اسلامی که در اواخر شهریور ماه سال 1390 برگزار شد از اولین توصیه‌هایی که به کشورهای منطقه کردند، انتقال تجربه‌های پیروزی ملت‌ ایران به کشورهای منطقه در مقابل قدرتمندان جهان بود که از جمله‌ آن تجربه‌ها، اتکا بر «وعده نصرت الهی» مورد تاکید قرار گرفت.

نصرت الهی در بیداری اسلامی

نکته‌‌هایی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب  درباره بیداری اسلامی آمده است از این حیث قابل توجه است که تحلیل‌های رهبری از مسائل جامعه و تاریخ، مبتنی بر آیات قرآنی است و بر پایه وعده‌های نصرت مؤمنین در قرآن بنا نهاده شده است.

در ادامه، کلام رهبری درباره بایسته‌های تحقق وعده نصرت الهی و راهکار عملی پیش‌روی ملت‌ها در حرکت بیداری اسلامی با استناد به آیات قرآن کریم از نظر می‌گذرد.

«اولین سخن آن است که با توکل به خداوند و اعتماد و حسن ظن به «وعده‌های مؤکد نصرت الهی در قرآن» (آیه 40 سوره حج) و به کارگیری خرد و عزم و شجاعت، می‌توان بر همه‌ این موانع فائق آمد و پیروزمندانه از آنها عبور کرد. (بیانات در اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی، (26 شهریورماه 90)

 

«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَ صَلَوَاتٌ وَ مَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» «همان کسانى که بناحق از خانه ‏هایشان بیرون رانده شدند [آنها گناهى نداشتند] جز اینکه مى گفتند پروردگار ما خداست و اگر خدا بعضى از مردم را با بعض دیگر دفع نمی‌کرد صومعه ‌ها و کلیساها و کنیسه‌ها و مساجدى که نام خدا در آنها بسیار برده مى‌شود سخت ویران مى‌‏شد و قطعا خدا به کسى که [دین] او را یارى مى‌کند یارى مى‌دهد چرا که خدا سخت نیرومند شکست‏ ناپذیر است» «سوره مبارکه حج/ آیه 40»


با شروع شدن حرکت بیداری مسلمان‌ها، سنت‌های الهی هم شامل حال آن‌ها می‌شود. بر طبق موازین قرآنی، به تدریج این ملت‌ها وعده‌های نصرت الهی را مشاهده خواهند کرد؛ به عبارت دیگر پیروزی حرکت بیداری اسلامی، همان تحقق وعده‌های الهی است. وعده‌های الهی انواعی دارد، یکی از آن وعده‌ها، نصرت الهی است وعده‌ الهی دیگر، وارثیت است؛ این وعده‌ها به حکم اینکه خداوند متعال در اجرای وعده‌هایش توانا است بدون هیچگونه تردیدی خطوط آینده مؤمنان را ترسیم می‌کند.


«امروز دنیای اسلام افق روشنی در مقابل خود مشاهده می‌کند. دشمنان بزرگ و مستکبران گردن‌کلفت عالم که همه‌ دنیا در اختیار آنها هست، امروز در مقابل خیزش امت‌های مسلمان و بیداری ملت‌های مسلمان احساس ناتوانی می‌کنند؛ راه بر روی آنها بسته است و این نشان‌دهنده‌ وعده‌ الهی است که فرمود: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقویّ عزیز» و فرمود: «و نرید ان نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین». «و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم و ایشان را وارث [زمین] کنیم اینها وعده‌ الهی است.» و فرمود: «و اللَّه غالب علی أمره».«و خدا بر کار خویش چیره است» این وعده‌های الهی به برکت بیداری و حرکت مسلمان‌ها به تدریج خود را نشان می‌دهد.»

 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار