مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد؛

آمادگی اداره‌کل ثبت احوال قم برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس

«خلیل مرادی» از آمادگی کامل اداره‌کل ثبت احوال استان قم در راستای جمع آوری اسناد مربوط به حوزه دفاع مقدس از قم یا هر نقطه دیگر کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ - 23November 2017
آمادگی کامل ثبت احوال قم برای جمع آوری اسناد حوزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «خلیل مرادی» مدیرکل ثبت احوال استان قم در دیدار «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در محل اداره‌کل ثبت احوال صورت گرفت، اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه ترویج روحیه ایثار و شهادت و نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه صورت می‌گیرد، نه از حیث مادی بلکه از جهت معنوی ارزشمند و ان‌شاءالله نزد شهدای والامقام دارای محبوبیت و ارج و قرب فراوان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه هر قدمی که برای احیاء نام شهیدان بزرگوار برداشته می‌شود، نیازمند توفیق الهی است و نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: هر چه روحیه ایثار و شهادت بیشتر منتشر شود، بخش‌های مختلف جامعه از جمله خانواده، بیش از پیش از عطر و بوی این شمیم الهی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: هر زمان شهیدی از خیل شهدای گمنام یا مدافع حرم در شهر تشییع می‌شود، برای مدتی فضا معطر به نام شهیدان می‌شود کما اینکه در تشییع شهدای غواص نیز همدلی خوبی را در جامعه شاهد بودیم.

وی به وصیتنامه‌های شهدا به عنوان بخشی از اسناد نورانی به جای مانده از آنان اشاره و ابراز کرد: در دیدار با خانواده‌های شهدا و شنیدن شرح حال آنان و نیز هنگام مطالعه وصیتنامه‌های شهدا که سفارشات معنوی و الهی داشته‌اند، چنین احساس می‌شود که شهدا گویا عارفانی بوده‌اند که در تبعیت از فرمان رهبر خویش قدم در راه حفظ اسلام نهاده‌اند.

مرادی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم برخی نوجوانان از شوق حضور در جبهه، شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند و ان‌شاءالله اصل و نمونه دستکاری شده شناسنامه‌های این‌چنینی را در موزه دفاع مقدس شاهد خواهیم بود. 

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احیاء شناسنامه هویتی شهیدان را از افتخارات اداره‌کل ثبت احوال استان خواند و خاطرنشان کرد: این اقدام با شوق و اشتیاق و پیگیری‌های فراوان کارکنان این مجموعه صورت می‌گیرد و در برخی یادواره‌های شهدا، از شناسنامه هویتی تعدای از شهیدان شاخص قم رونمایی شده است.

مدیرکل ثبت احوال قم تصریح کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد در حوزه دفاع مقدس هر سندی را که نیاز باشد از قم یا هر نقطه دیگر، تهیه کند.

وی همچنین برخی اسناد موجود مربوط به عالمان بزرگواری همچون شهید «نواب صفوی» و «امام موسی صدر» را مورد اشاره قرار داد.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، با معرفی کامل ساختار هیئت امنایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از اقدامات اداره‌کل ثبت احوال قم در تمهید مقدمات رونمایی از شناسنامه‌های هویتی شهدا قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که این مجموعه بتواند در بحث موزه آرایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار