جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان:

سردار «سلیمانی» نماد مردم مخلص و نجیب کرمان است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: سردار «حاج قاسم سلیمانی» نماد مردم متدین، مخلص و نجیب کرمان است.
کد خبر: ۲۶۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 25November 2017
به گزارش دفاع پرس ازکرمان، پته‌دوزی، هنر بانوان کرمانی است که قدمت دیرینه دارد و با ورود انواع و اقسام هنرهای صنعتی، هنوز جایگاه خود را به عنوان یک هنر اصیل و سنتی از دست نداده است.

پته پارچه‌ ساده‌ای است که با سوزن‌‌دوزی از سادگی به زیباترین نقش و نگارها در می‌آید و حاصل هزاران بخیه‌ای است که دست هنرمند زنان کرمانی آن را نقش می‌زند. پته در زندگی مردم این استان جایگاه خاصی دارد و آن را در جهیزیه دختران در قالب جا نماز، جلد قرآن، سجاده، سفره، روبالشی، رومیزی و … می‌توان مشاهده کرد.
 
این بار بانوان هنرمند کرمانی حاصل سوزن‌دوزی خود را نقش پارچه‌ای کرده‌اند که قرار است بر ضریح حضرت اباالفضل العباس (ع) بنشیند.
 
بانوان پته‌دوز ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان که پیش از این بزرگ‌ترین پته را برای ضریح حرم مطهر امام حسین (ع) دوخته بودند، با دوخت پته برای ضریح حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) به کار خود پایان دادند.
 
«عبدالحسین رحیمی» جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در جمع بانوان پته‌دوز کرمان ضمن تشکر از فعالیت هنرمندانه آن‌ها طی سال‌های اخیر اظهار داشت: موفقیت‌هایی که مردان رزمنده کرمانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در صحنه‌های دیگر انقلاب اسلامی کسب کرده‌اند مرهون زنانی است که آن‌ها را در راه خدمت به اسلام و اهل بیت (ع) تشویق و ترغیب کرده و می‌کند.

وی با بیان اینکه پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق وجود دارد و اگر شما نبودید مردان هم توفیق خدمت در عرصه‌های مختلف را نداشتند، افزود: در دوران دفاع مقدس اخلاص رزمندگان کرمان زبانزد همگان بودند و سردار «حاج قاسم سلیمانی» که این روزها بیش از پیش مورد توجه است، نماد مردم کرمان می‌باشد که همه جا با نجابت و خلوص برای خدمت به اسلام، انقلاب و اهل بیت (ع) حاضر است.
 
سردار «حاج قاسم سلیمانی» نماد مردم مخلص و نجیب کرمان است/در حال ویرایش 
 
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان خاطرنشان کرد: کار بسیار دقیق، فنی و موفق ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در کربلا و حرم مطهر امام حسین (ع) موجب شد کار بازسازی و مقاوم‌سازی بخشی از حرم‌ مطهر امامین جوادین در کاظمین و نیز امامین عسکریین در سامرا را نیز به این تیم واگذار کنند.

وی این توفیقات را حاصل اخلاص مسئولین و اعضای ستاد بازسازی در کربلا دانست و گفت: اجازه کار در حرمین مطهر، دستمزد ائمه اطهار (ع) برای دست‌اندرکاران مخلص بازسازی و مقاوم‌سازی حرم‌های مطهر است.

رحیمی با تشکر از بانوان پته‌دوز اظهار امیدواری کرد: با اتمام پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) و انتقال آن به کربلای معلا، پته‌های دوخته شده روی ضریح قرار گیرد و مزد بانوان هنرمند که با ذکر و دعا نسبت به این کار اهتمام نمودند، در دنیا و آخرت پرداخت شود.

وی در پایان گفت: همواره از خدا بخواهیم دست ما را از دامن اهل بیت (ع) کوتاه نگرداند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار