در نود و هشتمين برنامه «درکوی نیکنامان» صورت گرفت؛

تجلیل و تکریم از خانواده شهیدان زمانی و رحیمی

فرهنگسرای گلستان در برنامه «در کوی نیکنامان» این هفته میزبان مادربزرگوار شهید دفاع مقدس سعید زمانی و خواهر معزز شهید محمد رضا رحیمی بود.
کد خبر: ۲۶۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 25November 2017

تجلیل و تکریم از خانواده شهیدان زمانی و رحیمیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام وحیدی در برنامه «در کوی نیکنامان» اظهار داشت: در اسلام دو نوع شادی وجود دارد؛ شادی که انسان خودش خلق می‌کند و در درونش هست و دوم شادی که ما خلق نمی‌کنیم، بلکه از بیرون ما را شاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان‌های بزرگ در روند زندگی خود منتظر کسی نمی‌مانند و توکلشان به خداست و توقعشان هم به خودشان است، افزود: آدم‌های ضعیف منتظرند یکی به آنها محبت کند و یکی به آنها کمک کند؛ اما آدم‌های بزرگ از خودشان گله دارند که چرا من خودم را بی نیاز نکردم؟ چرا خودم را شاد نکردم؟ امروزه ما بیشتر از یکدیگر توقع داریم و می‌خواهیم یک بیرونی ما را حمایت و شاد کند و یا سر کار ببرد، گاه این بیرونی همسرمان، گاه فرزندمان و گاهی دولت است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اگر خودت برای خودت نتوانستی کاری بکنی، دیگران نمی‌توانند برای تو کار پیدا کنند، اظهار داشت: به خودمان ایمان بیاوریم و قبول کنیم که ما فقط خودمان می‌توانیم خود را شاد کنیم. بیرونی‌ها یک روز هستند و یک روز نیستند و روزهایی که نیستند ما پژمرده و افسرده می‌شویم؛ اگر منتظریم بیرونی‌ها به ما شادی بدهند در اشتباه هستیم. جهان خارج همه‌اش در حال تغییر است.

وحیدی با بیان این که ما بايد خودمان را شاد کنیم؛ زیرا در زندگی همه‌ی ما پر از خاطرات زیباست، خدا لحظه لحظه به ما کمک کرده تا به این جا رسیدیم، تصریح کرد: خودمان را بیشتر تحویل بگیریم و به نعمت‌های خدا در زندگی خودمان با دقت نگاه کنیم درست مثل یوسف که در زندان درونش آزاد بود ما هم اگر به خودمان آزادی ندهیم در زندان می‌مانیم.

در ادامه این برنامه با پخش کلیپی در خصوص شهدای این هفته مادر شهید دفاع مقدس سعید زمانی و خواهر شهید محمد رضا رحیمی خاطرات خود را از شهید بیان کردند. ازخانواده معظم شهیدان سعید زمانی و محمد رضا رحیمی تجلیل و تکریم به عمل آمد.

تاكنون از بيش از 250 خانواده شهيد در اين برنامه تجليل به عمل آمده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار