سردار غلامی به دفاع پرس خبر داد؛

ساخت 1175 واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان تحت پوشش بهزیستی

رییس سازمان بسیج سازندگی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی جهت ساخت یک هزار و 175 واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 25November 2017
پیش بینی ساخت 1175واحد مسکونی مددجویان/ ارسال کمک های مردمی به زلزله زدگان با1320کامیون و تریلی

سردار «نعمان غلامی» رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج بعد از وقوع زلزله در غرب کشور حضور گسترده‌ای در مناطق زلزله‌زده داشتند که در این رابطه 5 هزار و 800 نفر از نیروهای جهادی در قالب 514 گروه از 32 سپاه استانی در منطقه حاضر شدند.

وی افزود: علاوه بر این سازمان بسیج سازندگی با یک هزار و 320 کامیون و تریلی امکانات و کمک‌های مردمی را به منطقه اعزام کرد و طی این مدت نیز بیش از 2 هزار و 170 سرویس بهداشتی در منطقه احداث کرد و 190 دستگاه کانکس هم به منظور اسکان موقت زلزله‌زدگان نصب کرده است.

سردار غلامی ادامه داد: برای تغذیه زلزله‌زدگان نیز روزانه 23 هزار پرس غذای گرم در 17 آشپزخانه سپاه استانی طبخ و توزیع می‌شود؛ فعالیتی که سپاه و بسیج در منطقه انجام می‌دهند کار جدیدی است که سپاه‌های استانی هر کدام در جغرافیایی از روستاهای زلزله‌زده غرب کشور مسئولیت سازندگی را پذیرفتند و بدین ترتیب در 224 روستایی که در کانون زلزله قرار داشتند، مشغول به فعالیت شدند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سیاست دولت در ساخت و بازسازی مناطق زلزله‌زده واگذاری مسئولیت این کار به خود مردم است و مددجویان بهزیستی چنین توانمندی را ندارند، در تفاهم نامه‌ای که با سازمان بهزیستی امروز منعقد شد، بسیج سازندگی متعهد شد یک هزار و 175 واحد مسکونی را برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی بسازد.

رییس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: هر مددجوی تحت پوشش بهزیستی در مجموع می‌تواند از 40 میلیون تومان تسهیلاتی که دولت و بهزیستی در اختیارشان قرار می‌دهد برای ساخت واحدهای مسکونی که در زلزله تخریب و آسیب دیده‌اند، استفاده کند.

وی در ادامه بیان داشت: بدین ترتیب سازمان بسیج سازندگی منازلی را که قرار است پس از تعمیر و ساخت در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گیرد، در مساحتی حدود 60 متر مربع است و زمانی هم که برای احداث پیش بینی کرده‌ایم، از زمانی که شرایط و مقدمات کار فراهم شود سه ماه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار