دشمن از روحیه بسیجی شهید احمدی‌ روشن ترسيده بود

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سایت‌های غنی‌سازی گفت: شهید در سازمان انرژی اتمی با روحيه بسيجي دنبال انجام سخت‌ترین کارها و امور بر زمين مانده بود و دشمن از این روحیه ترسیده بود.
کد خبر: ۲۶۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ - 25November 2017
دشمن از روحیه بسیجی شهید احمدی‌روشن ترسيده بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس،  علیرضا فرهانی معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سایت‌های غنی‌سازی در مراسم گرامیداشت شهید احمدی‌ روشن با بیان اینکه این شهید بزرگوار بسیار بااخلاص، مردمدار و خنده‌رو بود، اظهار داشت: شهید احمدی‌ روشن بسیار مهربان بود و از هر فرصتی برای شاد کردن دیگران استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید احمدی‌ روشن در مراودات با مردم همواره خنده بر لب داشت، افزود: اغلب افراد در هنگام انتخاب رشته همه موارد را در نظر می‌گیرند که چه شغلی به دست خواهند آورد، به جز رضایت ولایت فقیه که شهید احمدی‌روشن در زمان تحصیل و انتخاب رشته این مورد را در نظر داشت.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سایت‌های غنی‌سازی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی به دلیل سختی کاری که دارد زیاد مورد نظر نخبگان نیست، تصریح کرد: اما مصطفی به دلیل اینکه احساس می‌کرد این حوزه مورد نظر مقام معظم رهبری است؛ این شغل را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه ترور شهید احمدی‌ روشن تنها به دلیل عالم بودنش و تجربه زیاد این دانشمند نبود چراکه از او دانشمندتر و باتجربه تر نیز وجود داشت، ادامه داد: شهید در تمام رفتاری که در سازمان انرژی اتمی داشت این بود که ببیند سخت‌ترین کار چیست و آن را انجام دهد.

فرهانی با بیان اینکه شهید احمدی‌ روشن جزو نخستین تیم برای غنی‌سازی اورانیوم بود، خاطرنشان کرد: وقتی غنی‌سازی اورانیم انجام شد مسئله تامین قطعات لازم برای غنی سازی بود که شهید وارد این حوزه شد.

وی با اشاره به اینکه شهید در هنگام تامین قطعات باید راه‌های جدیدی پیدا می‌کرد، گفت: وقتی مشکل برق ایجاد شد شهیداحمدی‌روشن کمیته برق را تشکیل داد و نگفت به من ربطی ندارد؛ در کنار کار بازرگانی هم امور فنی را دنبال کرد.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سایت‌های غنی‌سازی با اشاره به اینکه شهیداحمدی‌روشن بر روی دیگر کارکنان نیز تاثیر گذاشته بود و آنان نیز سعی می‌کردند مانند او کار کنند، اظهار کرد: دستگاه جاسوسی موساد فهمید که حضور افرادی چون شهید احمدی‌ روشن که دارای روحیه بسیجی هستند مشکلات کشور را برطرف می‌کند و به همین دلیل او را شهید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید دید چرا برخی صنایع مانند صنعت خودروسازی باعث افتخار کشور نیست، دلیل آن را نبود روحیه بسیجی در این بخش دانست و گفت: باید در تمام بخش‌ها با روحیه بسیجی کارها را پیش برد.

در پایان این مراسم از تمثال شهید احمدی‌ روشن در میدان پژوهش رونمایی شد.

منبع: صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار