یادداشت اختصاصی دفاع‌پرس

ارزش‌های بلوغ یافته دفاع مقدس مصون از منازعات جناحی است

موضوع دفاع مقدس، حقانیت و ارزش‌های بلوغ یافته آن دوران، موضوعی ملّی تلقی می‌شودکه بر خلاف بسیاری از پدیده‌های دیگر دستخوش منازعات جناحی نشده است.
کد خبر: ۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 03September 2014

ارزش‌های بلوغ یافته دفاع مقدس مصون از منازعات جناحی است

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس؛ حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی اختصاصی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده به نقش رسانه ها ومطبوعات در ایجاد فرهنگ و روحیه جهادی پرداخته است.

ممتن این یادداشت بدین شرح است:
متن این یادداشت بدین شرح است:

متن این یادداشت بدین شرح است:

رسانه ها نقش بی بدیلی در معرفی، زنده نگاه داشتن، ترویج و تبیین ارزشهای دفاع مقدس دارند، کما این که تاکنون نیز موضوع دفاع مقدس، حقانیت آن و ارزشهای بلوغ یافته آن دوران، موضوعی ملّی است و برعکس بسیاری از پدیدههای دیگر دستخوش منازعات جناحی نشده است.

مدیریت جهادی که در نامگذاری امسال نیز مطرح بوده است در تداوم، حفظ و احیای همان ارزشهای دفاع مقدس است. مدیریتی توحیدی و جهادی، مدیریتی مردم گرا، بدون چشمداشت و با خلوص، معامله کننده با خدا، بدون ریا، متکی به داشتههای خودی، برادرانه، ایثارگر، بدون حاشیه، کار راه انداز و به تعبیر امروزی سریع و ضربتی است.

البته وقتی می گوییم مدیریت توحیدی، تقریباً همه این شاخص ها را در خود دارد زیرا در سایه توحید واقعی، آدمی فقط به خدا تکیه دارد، فقط از او می خواهد، فقط با او معامله می کند، برای او شریک نمی تراشد و آموزه های او را سرلوحه قرار می دهد. ما برای پالایش جامعه خودمان به همان فرهنگ نیازمندیم زیرا این فرهنگ علاوه بر پالایش جامعه برای ایمن سازی خود، در مقابل تهدیدات خارجی هم کارساز خواهد بود.

اتکا به سرمایه های داخلی برای صیانت از کشور در مقابل تهدیدات بسیار مهم است و در این راستا باید به گفتمان دفاع مقدس پرداخت. ضمن اینکه همه رسانه ها باید بستر طرح موضوعات دفاع مقدس را فراهم کنند، معاونت مطبوعاتی نیز برای یاری رسانه ها در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

در سال جاری به موضوع دفاع مقدس به عنوان گفتمان نیاز داریم، اتکا به سرمایه های داخلی برای صیانت کشور در مقابل تهدیدات بسیار مهم است و در این راستا باید به گفتمان دفاع مقدس پرداخت.

اگر زمینه تولید محتوا در مقوله دفاع مقدس فراهم شود نیز می توان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد و همه رسانه ها باید بستر طرح موضوعات دفاع مقدس را فراهم کنند و معاونت مطبوعاتی نیز برای یاری رسانه ها در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار