سردار گلعلی بابایی خبر داد

برگزاری نشست «خاطره‌نگاری دفاع مقدس» در تبریز/ «با تو می‌مانم» به دل مخاطب می‌نشیند

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس از برگزاری سومین نشست تخصصی منطقه‌ای «خاطره‌نگاری دفاع مقدس» به میزبانی شهر تبریز با حضور خاطره‌نویسان و نویسندگان استان‌های آذربایجان‌‌های شرقی، غربی، اردبیل و زنجان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 02September 2014

برگزاری نشست «خاطره‌نگاری دفاع مقدس» در تبریز/ «با تو می‌مانم» به دل مخاطب می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از تبریز، سردار «گلعلی بابایی» رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: در راستای سیاستهای بنیاد، هدف از برگزاری چنین برنامههایی اعتلا، قوت بخشیدن و علمی نمودن بحث خاطرهنویسی میباشد که با برگزاری این نشست­ها میتوان فضایی را مهیا کرد تا هنرمندان و نویسندگان جوان با به چالش کشیدن همدیگر، به راهکارهای علمی و منطقی در حوزهی خاطرهنویسی دست یابند.

وی اشاره کرد: در این ویژهبرنامه مهدی کاموس به عنوان کارشناس نقد کتاب، محسن کاظمی (کارشناس نشست) و اعضاء شورای سیاستگذاری خاطرهنویسی، آقایان شاهرضایی، امیرخانی و خانم رامهرمز از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس دلیل انتخاب شهر تبریز به عنوان میزبان سومین دورهی نشست، پتانسیلهای موجود در بحث خاطرهنویسی استان دانست و افزود: استان آذربایجانشرقی دارای قابلیتهای فراوانی در حوزهی ادبیات دفاع مقدس است و تاکنون کتب ارزشمند زیادی در این وادی منتشر شده است که آخرینش کتاب «با تو میمانم» است.

سردار بابایی بیان کرد: این اثر دارای نثری صمیمی و روان میباشد که به دل مخاطب مینشیند. آقای نظمی زمانهای زیادی را در جبهه بودهاند و خاطرات و اتفاقات خوب و جالبی را گذرانده، با افراد و شهدای والامقامی چون آقامهدی باکری همنشین و همرزم بودهاند و لحن اثر کاملاً صادقانه است و راوی در بیان واقعیات، به دور از غلو و اضافهگویی عمل نموده و همهی این موارد از نکات مثبت این اثر میباشد.

لازم بذکر است دور اول این نشستها در استان البرز و دومین آن در استان مازندران و سومین آن با موضوع استناد در خاطره در تبریز برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار