مصباحی‌ مقدم مطرح کرد؛

تقدیر جامعه روحانیت مبارز از نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در نابودی داعش

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آنچه موجب سرنگونی داعش شد چیزی جز اراده خداوند و رهبری رهبر معظم انقلاب، فرماندهی قاطع سردار سلیمانی و همراهی کشورهای عراق و سوریه نبود.
کد خبر: ۲۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ - 28November 2017
تقدیر جامعه روحانیت مبارز از نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در نابودی داعش

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش در منطقه اظهار داشت: وجود داعش معلول سیاست‌های بی‌ثبات کننده آمریکا و صهیونیسم نسبت به غرب آسیاست؛ چراکه امنیت رژیم صهیونیستی اقتضا می‌کرد کشورهای اسلامی در درون خود دچار چالش باشند و به فکر مقابله با این رژیم نیفتند.

مصباحی‌مقدم با اشاره به شکل‌گیری طالبان و القاعده از سوی آمریکا در منطقه افغانستان تصریح کرد: وقتی حادثه 11 سپتامبر در نیویورک رخ داد آن‌ها اقدام به مقابله با القاعده کردند و به دنبال همین حوادث مجدداً با فروپاشی حکومت بعث عراق، از بقایای فرماندهان بعث و افرادی که دارای تفکر تکفیری و سلفی‌ بودند داعش را به وجود آوردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ایجاد داعش از سوی آمریکا را به‌ منظور معرفی یک وجهه غلط و خشن و متحجر از اسلام عنوان کرد و افزود: جوانان در کشورهای دیگر مانند اروپا زمینه جذب به اسلام را پیدا کرده‌اند لذا داعش هم اثر ضد تبلیغی و هم اثر نابسامانی در منطقه را داشت.

وی با بیان اینکه شش سال منطقه غرب آسیا دچار یک جریان کثیف و خشن بود و آمریکا هیچ‌گاه درصدد نابودی داعش نبود تأکید کرد: آنچه موجب سرنگونی داعش شد چیزی جز اراده خداوند و رهبری رهبر معظم انقلاب، فرماندهی قاطع سردار سلیمانی و همراهی کشورهای عراق و سوریه نبود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تحت‌ فشار قرار گرفتن داعش در کشورهای عراق و سوریه یادآور شد: گام پایانی با آزادسازی شهر ابوکمال بود که البته برخی از داعشی‌ها با حمایت آمریکا منتقل شدند تا از آن‌ها در مقاطع دیگری بهره‌برداری شود.

وی بابیان اینکه ما از همه‌کسانی که در این پیروزی جبهه مقاومت نقش‌آفرین بودند به‌ویژه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر می‌کنیم، این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب‌، دولت، ملت‌های منطقه، حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله تبریک گفت.

مصباحی‌ مقدم در پایان گفت: امیدوارم تفکر داعش از منطقه جمع‌آوری شود و اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده سپاه قدس استمرار یابد.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار