مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تکلیف مهم امروز کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تکلیف مهم امروز کشور به نسل جوان جامعه است.
کد خبر: ۲۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ - 28November 2017
ترویج ارزش های دفاع مقدس تکلیف مهم  امروز کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «عبدالله خالصی‌دوست» سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در این دیدار با اشاره نقش اثرگذار و ارزنده دانشجویان و فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: جوانان پرشور و انقلابی در دوران دفاع مقدس مهمترین و اثرگذارترین مدافعانی بودند که از حریم اسلام و کشور دفاع کردند و برای انتقال حماسه های انجام گرفته در دوران دفاع مقدس ضرورت دارد مجامع علمی و دانشگاهی به منظور ثبت و انتقال این فرهنگ و تبیین نفش قشر جوان علمی کشور کوشش کنند.

وی دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را که توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تدوین شده، مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه آزاد ضمن تلاش لازم جهت ایجاد انگیزه برای دانشجویان و افزایش کلاس های درسی و برگزاری جلسات هم اندیشی روسای دانشگاه و اساتید این درس فراهم کند.

سلامی در ادامه سخنان خود به تدوین نقش دانشگاه آزاد اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با جمع آوری خاطرات، اسناد و مدارک، صوت، عکس و فیلم و متن از کارکنان رزمنده و تهیه بانک اطلاعاتی می‌تواند در تدوین و مستندسازی این امر مهم راهگشا باشد.

این مسئول برگزاری اقدامات فرهنگی از جمله گرامیداشت عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس و برگزاری مراسم بزرگداشت در مناسبت‌های سال را از دیگر انتظارات یاد کرده و تصریح کرد: ایجاد فضای فرهنگی، تبلیغی، نمایشگاهی، هنری و برنامه‌های ورزشی در مناسبت‌های دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت دفترسازمان زنان در دفاع مقدس اداره کل در برنامه‌های فرهنگی ویژه خواهران دانشجو در خلق روحیه حماسی و تحول و نشاط جمعی و اجتماعی دانشگاه اثرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت انتقال دستاوردها و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان آمادگی دارد با بهره‌گیری از اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، دوره آموزشی کارکنان دانشگاه آزاد را جهت آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برگزار کند.

«عبدالله خالصی‌دوست» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز در این دیدار با تبریک هفته بسیج بیان داشت: بسیج میراث امام راحل(ره) و عصاره اراده ملت است و همه ما باید پیرو راه ولایت باشیم و به وظایف درست عمل کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس وظایف خود نهادی است که برخواسته از جامعه است و در محور علم، دانش، پژوهش و مباحث فرهنگی همانند بسیج به وظایف خود عمل می‌کند.

خالصی‌دوست در ادامه اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را برجسته خواند و در خصوص همکاری و تعامل افزون‌تر قول مساعدت داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار