سردار «حسین سلامی»:

اسرائیل با یک جنگ دیگر علیه حزب‌الله از صحنه روزگار محو می‌شود/ تکفیری‌ها برای تمام جهان ویران‌گر بودند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز حزب‌الله به یک قدرت منطقه‌ای مبدل شده و صهیونیست‌ها می‌دانند که دیگر به اندازه یک تهدید نیز برای حزب‌الله ارزش و اعتبار ندارند و همچنین می‌دانند که با یک جنگ دیگر علیه حزب‌الله از صحنه روزگار محو می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ - 28November 2017
اسرائیل با یک جنگ دیگر علیه حزب‌الله از صحنه روزگار محو می‌شود/ تکفیری‌ها برای تمام جهان ویران‌گر بودند

به گزارش دفاع پرس از قم، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح استان قم که با عنوان «عهد سربازی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: خورشید پرفروغ اسلام در پرتو انقلاب اسلامی از افق ایران بر سپهر جهان اسلام درخشید، ولی همان‌گونه که با ظهور اسلام در مکه، مشرکان و کافران در مقابل طلوع این نور درخشان ایستادند و به دنبال خاموشی این نور الهی بودند، این حرکت ضدالهی در عصر ما نیز ظاهر شد.

وی افزود: در زمانی که مسلمانان در شعب ابی طالب قرار گرفتند، مسلمانان هیچ سازمان خاصی نداشتند و در نخستین سال‌های تولد اسلام مجبور شدند با عظیم‌ترین جنگ‌ها مواجه شوند و هیچ کس تصور نمی‎کرد که این نگاه حقیقت طلبانه اسلام که برای زدودن زنجیرهای اسارت طاغوت آمده بود به پیروزی برسد و اعتبار و منزلت انسان‌ها را احیا کند.

سردار سلامی بیان کرد: هیچ کس تصور نمی‎کرد که شمس پرفروغ انقلاب اسلامی به این سرعت بتواند بر دنیای استکبار غلبه قاطعانه و آشکار داشته باشد، زمانی که اسلام دوباره به عرصه سیاست و حاکمیت وارد شد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدلی از حاکمیت اسلام در این عالم شد و نظم ناعادلانه قدرت‌های بزرگ را به چالش کشید و دفاع از مظلومان را الگوی سیاست خارجی خود قرار داد، همه دشمنان خدا در برابر آن صف کشیدند.

وی با اشاره به ماهیت بسیج خاطرنشان کرد: بسیج با نگاه ژرف و عمیق امام راحل به عنوان یک «شجره طیبه» در سرزمین احساس و ایمان ملت بزرگ ایران شکل گرفت و پس از آن توسط رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ابعاد و دامنه‎های وسیع جدید و جهانی یافت به طوری که امروز بسیج در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، دفاعی و اقتصادی کشور را در برگرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: پیروزی جبهه مقاومت، دفن آرزو‌ها و آرمان‌های جهان استکبار و مزدوران فریب خورده آن‌ها را در پی داشت و موجب دفع یک فتنه خطرناک و ویران‌گر شد و خاموش‌گر یک فتنه عظیم برای جهان اسلام و جهان بشریت بود.

وی افزود: داعش و جریان خطرناک تکفیری، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای واهی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بود که با جهاد مدافعان حرم و رشادت‌های فرمانده این میدان، حاج «قاسم سلیمانی» منکوب شد.

سردار سلامی اظهار داشت: جنگ هشت ساله مقیاسی جهانی داشت، چون قدرت‌های جهانی برای خاموشی نور خدا که در این سرزمین جلوه‌گر شده بود متحد شده بودند تا اینکه دست الهی بر آمد و آن‌ها را شکست داد، بسیجیان در آن دوران سخت، لباس جهاد برتن کردند و امروز نیز می‌دانند که لباس جهاد بابی از ابواب جنت و مایه عزت مسلمانان است.

وی بیان کرد: بسیجیان، مجمع مردان و زنانی بودند که کلام طیب و عمل صالح را جزو هویت وجودی خود داشتند و عبودیت خداوند را برگزیدند، پاکی و تعالی روح، جزئی از مرام بسیجیان است، بسیجیان در آن سال‌های سخت همه قدرت‎های به‌هم پیوسته جهان را در هم شکستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسجیان کار بزرگی انجام دادند و تمرکز قوای قدرت‌های بزرگ بر قلب اسلام و انقلاب یعنی ایران را برهم زدند و رویای شوم دشمنان را از هم پاشیدند، بسیجیان به عمق محل‌های دشمن نفوذ و مرز‌ها را آزاد کردند و از تهدید بزرگ، بزرگ‌ترین فرصت را برای کشورمان ساختند و نیز ادبیات مقاومت و دفاع و ثبات قدم را به همه مسلمانان آموزش دادند، دشمن در مواجهه با بسیجیان، شکست را آموخت و بسیجیان باعث شدند که فرهنگ غالب بر دشمن، فرهنگ شکست باشد.

وی گفت: بسیجیان، موشک‌ها را توسعه دادند، تفکر بن‌بست‌شکنانه بسیج بود که با الهام از رهبران بزرگ و خردمند و مدبر و شجاع و با تقوا و وارسته انقلاب اسلامی متوجه شدند که باید موشک‌های ما سینه فضا را بشکافد و در هرجایی که منفعت دشمن وجود دارد، باید قدرت آتش زدن آن ایجاد شود تا دشمنی که تن‌ها به قدرت احترام می‌گذارد، در مقابل این قدرت بنیان‌کن سر تعظیم فرود بیاورد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: بسیج می‌دانست که بدون بر هم زدن موازنه قدرت با دشمنان، نمی‌توان به آرامی زیست کرد، بسیجیان می‌دانستند که جنگ را باید در اقصی نقاط عالم اسلام اداره کرد، دشمن پس از شکست‌های خود به سمت حربه دیگری رفت، ولی بسیجیان ما از هر تهدیدی فرصت ساختند و با موشک و فناوری فضایی و فناوری صلح آمیز هسته‌ای دشمن را در هر زمینه‌ای منفعل کردند.

وی با بیان این‌که بسیج اعتبار و نفوذ منطقه‌ای و جهانی ما را عمیق کرده است، افزود: دشمنان برای از بین بردن این قدرت نوظهور، جنگ‌های جدیدی در منطقه ایجاد کردند و به همین دلیل، صهونیست‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی و آمریکایی‌ها تمام توان خود را روی هم گذاشته و به یک فتنه خطرناک در جهان اسلام روی آوردند. فتنه جدید، سواستفاده از احساسات جوانان اسلام بود و به همین خاطر با فتاوای علمای وهابی نسخه جعلی از اسلام آمریکایی را ارائه دادند و محلی برای تجمع این احساسات را در جهان اسلام فراهم کردند تا اسلام آمریکایی به اسلام آمریکایی مسلح مبدل شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمایت آمریکا و دلارهای سعودی و شارژ عقیدتی فتاوی وهابی و گشایش مرز‌ها به سوی سوریه، موج تهاجمی جدید علیه حلقه محور مقاومت در جهان اسلام آغاز شد، دشمنان به دنبال از بین بردن محور مهم حلقه مقاومت بودند، دشمنان به دنبال ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها بودند و به همین خاطر تفرقه‌های خونین را در جهان اسلام کلید زدند تا به جای دشمنی با رژیم صهیونیستی، جنگ‌های داخلی را ایجاد کنند.

سردار سلامی بیان کرد: با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و سازماندهی جدید در سپاه، نوید ثبات و ایجاد شرایط جدید را ایجاد و تهاجم گروه‌های تکفیری که پیاده نظام سعودی و انگلیس بودند متوقف شد، بانک‌ها و مؤسسات مالی دولت‌های تروریست‌پرور از جمله سعودی وادار شدند که پشتوانه مالی این گروه‌ها را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: خریداری سلاح از اقصی نقاط عالم، در اختیار قراردادن پایگاه آموزشی، بازکردن مرزهای اردن و عراق و سوریه، سازماندهی نیروهای تکفیری، اجازه فروش نفت، جعل عناوینی چون دوستان سوریه و... از جمله کارهایی بود که برای سقوط سوریه در رمضان چند سال پیش انجام شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این مسیر، مجاهدان افغان، هندی، پاکستانی؛ عراقی و حزب‌الله و داوطلبانی از ایران و... با هدایت میدانی سردار سلیمانی، موفق شدند که این فتنه بزرگ را که در همان سال‌های اولیه بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را اشغال کرده بودند را دفع کنند.

وی بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، این فتنه نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای تمام جهان بشریت ویران‌گر بود، چرا که تکفیری‌ها هیچ هویتی جز خود برای حضور در عالم قائل نبودند و همه مردم را غیر از خود کافر می‌دانستند، بیشترین قربانی این جریان، اهل سنت بود و به هیچ حرمی نیز رحم نمی‌کردند.

سردار سلامی بیان کرد: اگر این حرکت خنثی نمی‌شد، مجبور بودیم که در مرزهای‌مان با آن‌ها بجنگیم، مشخص بود که همه منطقه و کشورهای اسلامی سرنشینان یک کشتی هستیم و باید در یک صف علیه دشمن بجنگیم و این مسأله وعده خدا بود که در این سرزمین تحقق می‌یافت.

وی گفت: رهبر عظیم‌الشأن ما به تکفیری‌های فریب خورده توصیه فرمودند که ما نمی‌خواهیم با شما بجنگیم و از تفرقه و جنگ دست بردارید، ولی آن‌ها گوش نکردند و به این سرنوشت ذلت بار دچار شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که امروز اسلام قدرت عظیمی است و در بلاد اسلامی جوانان مسلمان سازماندهی و مسلح شده‌اند، بیان داشت: انصارالله و یمن و... نشانه‌ای از مسلح شدن جوانان مسلمانان در دریای سرخ را به منصه ظهور گذاشته است.

وی اظهار داشت: امروز حزب‌الله به یک قدرت منطقه‌ای مبدل شده و صهیونیست‌ها می‌دانند که دیگر به اندازه یک تهدید نیز برای حزب‌الله ارزش و اعتبار ندارند و همچنین می‌دانند که با یک جنگ دیگر علیه حزب‌الله از صحنه روزگار محو می‌شوند.

سردار سلامی افزود: امروز سوریه به یک کشور بزرگ و قدرتمند مبدل شده است و حشدالشعبی عراق نیر به یک نیروی قاطع و تعیین کننده مبدل شده است که معادلات قدرت را در عراق جابه‌جا کرده و فتنه تجزیه عراق و کردستان عراق را خاموش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان برومند افغانی و جوانان پاک پاکستانی، قدرت خود را به منصه ظهور رساندند و ایران اسلامی نیز امروز با هویت پاک بسیج معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم زده است و این مسائل به دلیل تبعیت ملت‌های مسلمان از، ولی فقیه است، اگر در صحنه بمانیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، پیروزی‌های بزرگی در راه خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها