استاندار خراسان رضوی:

نیروهای مسلح قلعه محکمی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند

استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای مسلح قلعه محکمی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور به شمار می­‌روند که پشتیبانی از مردم ایران اسلامی را بر عهده دارند.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 29November 2017
سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی در کنار یکدیگر هستندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آئین تجلیل از فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان رضوی به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد.

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک ایام آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: شما فرماندهان نیروهای مسلح سختی‌های زمان جنگ را با گوشت و پوست خودتان لمس کردید ولی در آن مواقع سخت همه شما آموخته بودید که به یاد حضرت مهدی (عج) باشید و به آن حضرت متوسل شوید و از ایشان مدد بخواهید.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت افزود: در کنار پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و عراق ضرورت دارد تا اقداماتی با هدف ترویج تقریب مسلمانان که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشتند برای جلوگیری از رشد جریانات تکفیری صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح قلعه محکمی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور به شمار می­‌روند که پشتیبانی از مردم ایران اسلامی را بر عهده دارند. حادثه زلزله کرمانشاه نشان داد که نیروهای مسلح در کنار دستگاه‌های امدادی و اجرایی نقش موثری در کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده داشتند.

رشیدیان تصریح کرد: نیروهای مسلح جزو نیروهای تخصصی هستند که وظایف محوله آنها را نمی‌توان بر عهده هیچ کدام از نهادها و دستگاه‌ها گذاشت.

وی با تقدیر از اقدامات سال گذشته سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان خراسان رضوی گفت: هر مسئولیتی به اندازه خودش نیاز به مراقبت دارد و هر چه قدرت بالاتر باشد باید مراقب نیز بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم خودمراقبتی در میان نیروهای مسلح گفت: علاوه بر خودمراقبتی وجود شبکه‌های نظارتی از جمله بازرسی و حفاظت اطلاعات در این نیروها از ابزارهای مهم نظارتی در این عرصه است. البته اقدام خوبی که صورت گرفته است تاسیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در قوه قضائیه بود که وظیفه رسیدگی به جرائم نیروهای نظامی و انتظامی را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: بین سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی یک وحدت رویه وجود دارد و این مجموعه­‌ها با هدف بهتر شدن ساختار کنترل و نظارت بر عملکرد نیروهای مسلح در کنار هم قرار دارند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام «علی اسماعیلی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «علی مظفری» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سخنانی به بیان اهمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداختند.

در پایان این مراسم از سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمع دیگری از فرماندهان نظامی و انتظامی این استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار