کارگردان «مادرم ایل من»:

«مادرم ایل من» نمونه بارزی از امید و فداکاری یک مادر ایرانی است

«عزت‌الله پروازه» گفت: مستند «مادرم ایل من» نمونه بارزی از امید، فداکاری، مقاومت و خودباوری یک مادر ایرانی است.
کد خبر: ۲۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 29November 2017
«مادرم ایل من» نمونه بارزی از امید و فداکاری یک مادر ایرانی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «عزت‌الله پروازه» کارگردان مستند «مادرم ایل من» که منتخب بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت است، اظهار داشت: به دلیل مشکلات فرزندان، بی‌بی معصومه قصد نداشت در ایل بماند و تسلیم تقدیر شود، به همین بهانه تصمیم می‌گیرد همانند اساطیر شاهنامه با تقدیر بجنگد. بی‌بی معصومه در حالی که لالایی می‌خواند به همراه فرزندانش ایل را ترک و به شهر کوچ می‌کند تا شرایط رشد آنها را فراهم سازد. او اکنون در آستانه صد سالگی است و با دختر بزرگش پریچهر در آباده فارس زندگی می‌کند؛ از صبح تا شب مطالعه کرده و شعر و هر از گاهی لالایی می‌خواند.

وی پیرامون چگونگی شکل‌گیری این مستند توضیح داد: سال 94 هنگام ساخت مستند «نقاش باد» که درباره‌ی یک نقاش و معلم ایلیاتی بود، به واسطه یک دوست با شخصیت «معصومه بهمنی» آشنا شدم و تصمیم گرفتم از ایشان مستندی بسازم. طرح را با آقای ابراهیم مرادی (تهیه‌کننده) در میان گذاشتم و در ادامه آن را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه دادیم. از همان سال تولید این مستند آغاز شد و بعد از 2 سال فیلم به پایان رسید تا در اولین نمایش عمومی در جشنواره سینما حقیقت روی پرده برود.

وی در ادامه تاکید کرد: از یک طرف بیان جذاب و شخصیت کاریزماتیک بی‌بی معصومه، کمرنگی قصه پُرکشش را در مستند «مادرم ایل من» پُر رنگ می‌کند و از طرفی دیگر ساختار فیلم به شکلی طراحی شده که مخاطب را در مدت زمان 57 دقیقه، بدون خستگی مجذوب خود می‌کند.

این مستندساز در خصوص راه‌یابی «مادرم ایل من» به جشنواره سینما حقیقت و تاثیر این حضور در دیده شدن بیشتر آن تصریح کرد: یک فیلم برای دیده شدن باید مسیری پر پیچ و خم و پر دست‌انداز را طی کند. جشنواره آغاز راه است و نمایش و پخش گسترده سرانجامی برای دیده شدن بهتر توسط مخاطبان خواهد داشت.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: کارگردان: عزت‌الله پروازه، پژوهشگر و تدوینگر: عزت‌الله پروازه و ابراهیم مرادی، تصویربردار: ابراهیم مرادی، صدابردار: سیدمحمود فیاض، صداگذار: مجتبی حبیب‌الهی، نویسنده گفتار متن: پژمان نظرزاد، گوینده متن: معصومه بهمن‌بیگی، آهنگساز: کارنگ کرباسی، منشی صحنه و برنامه‌ریز: فاطمه شمس، مدیر تولید: آرمان سیستانی‌نژاد، دستیار کارگردان: زهرا ریاحی، عکاس: مسعود افقری، تهیه‌کننده: ابراهیم مرادی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران موسوم به «سینما حقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در پردیس سینمایی «چارسو»ی شهر تهران برگزار خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها