در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی؛

آلمان سفیر کره شمالی را فراخواند

وزارت خارجه آلمان در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی سفیر این کشور را فراخوانده و انتقاد شدیدی به این اقدام پیونگ یانگ وارد کرد.
کد خبر: ۲۶۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ - 29November 2017
آلمان سفیر کره شمالی را فراخواند
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت کره شمالی با شلیک پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود اعلام کرد سراسر خاک آمریکا در تیررس موشک های بالستیک این کشور قرار دارد.

کره شمالی با پرتاب موشک بالستیک دوربرد «هواسانگ 15» در بامداد چهارشنبه از قابلیت موشکی توسعه یافته خود پرده برداشت.

این موشک پیشرفته ترین و دوربردترین موشک بالستیک کره شمالی است که تا کنون آزمایش شده است و نوع پیشرفته تر و توسعه یافته تر موشک هواسانگ 14 است که پیشتر آزمایش شده است.

بر اساس اعلام مقامات نظامی آمریکا و ژاپن این موشک توانسته به بلندترین مدت زمان پرواز (53 دقیقه) و بالاترین ارتفاع (4500 کیلومتری سطح زمین) برسد که نشان دهنده پیشرفت شگرف در توسعه برنامه موشکی پیونگ یانگ است.

موشک هواسانگ 15 پس از طی مسافتی حدود هزار کیلومتر در آب های دریای ژاپن فرود آمده است.

بر اساس اعلام دولت پیونگ یانگ، موشک جدید می تواند ضمن هدف قرار دادن تمامی خاک آمریکا کلاهک های اتمی حمل کند.

 به نوشته روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، این اقدام کره شمالی با واکنش های بین المللی فراوانی همراه بوده است.

کشور چین در این بار ابراز نگرانی کرده و کره شمالی و آمریکا را به مذاکره برای حل این مناقشات دعوت کرده است.

بعد از این آزمایش موشکی شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری را برای امروز (چهارشنبه)  اعلام کرد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز این جدیدترین اقدام تحریک آمیز کره شمالی را محکوم کرده و استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره اظهار داشت که مهم تر از همه این است که علیه تهدیدات امنیت بین المللی از طرف پیونگ یانگ متحد شویم.

«زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان نیز این اقدام کره شمالی را به عنوان رفتاری بی پروایانه و خطری بزرگ برای امنیت بین المللی محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی از طرف کره شمالی ارزیابی کرد.

گابریل از کره شمالی درخواست کرد که آزمایش های موشکی و همه دیگر فعالیت های خود در ارتباط با برنامه اتمی را متوقف کند.

وی افزود: ما باید فشارها بر کره شمالی را افزایش دهیم. تنها به این ترتیب ما می توانیم موفق شویم یک راه حل صلح آمیز پیدا کنیم  و کره شمالی را به درک ضرورت مذاکرات سوق دهیم. وزارت خارجه آلمان همچنین امروز در واکنش به این اقدام کره شمالی سفیر این کشور را فراخواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز امروز در پکن نگرانی بالای خود را درباره این اقدام کره شمالی ابراز داشته و تاکید کرد که کشورش امیدوار است همه طرف ها برای یک راه حل صلح آمیز این مناقشات تلاش کنند چرا که هیچ راه حل نظامی نمی تواند وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشنهاد داد که کره شمالی آزمایش های موشکی خود را متوقف کرده و آمریکا نیز در مقابل مانورهای نظامی خود در منطقه را به حال تعلیق درآورد.

رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این اقدام کره شمالی اعلام کرد که این وضعیتی است که ما با آن برخورد خواهیم کرد. این آزمایش موشکی تغییری در سیاست کره شمالی آمریکا نمی دهد.

ترامپ در واکنش به این اقدام کره شمالی همچنین گفت و گوهای تلفنی را با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن انجام داد. رئیس جمهور کره جنوبی درباره تشدید شرایط امنیتی در چنین اوضاعی هشدار داده و این آزمایش موشکی را اقدام تحریک آمیز بی پروایانه دانست که کشورش آن را تحمل نخواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن نیز این اقدام کره شمالی را محکوم کرده و آن را اقدامی دانست که امنیت هم ژاپن و هم آمریکا را تهدید می کند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها