معصومه ابتکار مطرح کرد؛

تحول‌آفرینی ارزش‌های دفاع مقدس در حل مشکلات اجتماعی کشور

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ارزش‌های دفاع مقدس متعلق به همه است و این ارزش‌ها می‌تواند تحول‌آفرین باشد.
کد خبر: ۲۶۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 05December 2017
ارزش‌های دفاع مقدس در حل مشکلات اجتماعی تحول آفرین است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به منشا نگاه والای پیامبر و دین اسلام به جایگاه زنان، بیان کرد: دفاع مقدس متعلق به قشر خاص و زمان خاصی نیست. گاهی تنگ نظری ها این ذخیره الهی برای کشور را محدود به جریانات و دوران خاصی می کند. این یک جریانی است که باید در همه زمان ها جاری باشد و متعلق به همه کشور و همه مردم است. همه از دفاع مقدس باید بهره مند شوند و خود را متعلق به آن بدانند چرا که این تعلق در حفظ انسجام ملی و حفظ ارزش ها مهم است.

وی با اشاره به طرح «باشگاه دختران جوان» گفت: کار بسیار دشواری داریم. در جریان مسائل مدارس و دانشگاه ها هستیم، با شاخص ها و آمارها و پیمایش ها آشنا هستیم و می دانیم چقدر در همراهی با ارزش های بنیادین دینی اقبال وجود دارد و نسبت به برخی ابعاد و ظواهر مباحث دینی و عملکردها و سیاست ها به دلیل رفتار کلیشه ای و تناقض بین رفتار و گفتار، فاصله ایجاد شده است. گاهی برخی اختلافات طبیعی است چرا که رویکرد نسل جوان به مسائل متفاوت است. اصل رویکرد متفاوت، چالشی و پرسشگرانه نسل جوان، بخشی از فطرت الهی است که خداوند در وجود همه و به خصوص جوانان قرار داده است.

ابتکار با بیان نکته که اگر بتوانیم با جوانان و ارزش ها پیوند برقرار کنیم کار ارزشمند و مهمی انجام داده ایم، افزود: آنچه در خصوص ساختارهای اجتماعی مهم است حرکت و جریان سازی از پایین به بالا است. برخی تنگ نظری ها جوانان و برخی اقشار را حذف کرده است. می بایست در این تصمیم سازی ها خود جوانان هم پرسش و سوالات خود را مطرح کنند و دیدگاه های آنان در سیاستگذاری ها لحاظ شود که جای خالی دختران جوان در این سیاستگذاری ها نیز خالی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم موفق عمل کنیم باید اجازه دهیم مخاطبان ما نیز وارد موضوع شوند و در تصمیم گیری ها دخالت داده شوند و احساس کنند در موضوع سهیم هستند.

وی با گلایه از فقدان نگاه زنانه و مادران به موضوعات اجتماعی گفت: اگر نگاه زنانه و مادرانه بود بسیاری از مشکلات اجتماعی و اشتباهات گذشته حل می شد. نسل امروز بزرگ شده جمهوری اسلامی است. حتی جوانی که معتاد است و جوانی که دچار جرائم شده است را نمی توانیم نادیده بگیریم چرا که ارزش های دفاع مقدس متعلق به همه است و این ارزش ها می تواند تحول آفرین باشد.

ابتکار در پایان پیشنهاد داد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را جدی بگیریم و نقش و جایگاه آن ها را ببینیم. هرچه کار مردمی تر شود در تحقق اهداف و گستره تاثیر و استمرار فعالیت‌ها اثرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها