در پی تصمیم ترامپ درباره قدس صورت گرفت؛

شکایت فلسطینی‌ها از آمریکا در شورای امنیت

در پی تصمیم ترامپ درباره قدس، فلسطین از آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
کد خبر: ۲۶۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 08December 2017
شکایت فلسطین از آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، ریاض منصور ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل اظهار داشت: کشورش شکایتی علیه آمریکا درباره قدس تقدیم شورای امنیت کرد.

بر اساس این گزارش، این شکایت‌نامه تقدیم رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل، و رئیس مجمع عمومی این سازمان شد.

در این شکایت نامه تاکید شد که دونالد ترامپ با تصمیم خود برای قدس، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و توافق بین‌المللی بلندمدت درباره قدس را نقض کرده و این تصمیم، تصمیمی تحریک آمیز است.

فلسطین در این شکایت‌نامه از سازمان ملل خواسته است که مسئولیت‌های خود را انجام داده و این مسأله را بدون هیچگونه تاخیری حل کند.

در بخش دیگری از این شکایت نامه آمده است: ضروری است که جامعه جهانی، صریحا تاکید کند که این تصمیم تحریک‌آمیز، سیاست‌های نامشروع رژیم صهیونیستی در شهر قدس را تشدید می‌کند و این به معنای اعطای پاداش به مقامات این رژیم و رهایی آن‌ها از مجازات است.

این شکایت نامه می‌افزاید: با توجه به حساسیت مردم فلسطین، مسلمانان و مسیحیان بر روی قدس، پیامدهای چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بدون قدس نمی‌توان به صلحی عادلانه، فراگیر و دائمی در خصوص مسأله فلسطین، دست یافت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار