ماجرای یک خواب عجیب که منجر به شهادت شهید مدافع حرم شد

شهید منصور عباسی پیش از عزیمت به سوریه خواب عجیبی می‌بیند که همین خواب دلیل اصلی حضورش در جبهه سوریه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ - 09December 2017

شهید مدافع حرم «منصور عباسی» از پاسداران انقلاب اسلامی و از رزمندگان و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که دهم آذرماه سال جاری در جریان پاکسازی شهر «البوکمال» سوریه به شهادت رسید. وی متولد سال 1336 و از اهالی شهرکرد بود که به عنوان نیروی ادوات، در جبهه سوریه به دفاع از حریم اهل بیت (ع) پرداخت و توسط تروریست های تکفیری به همرزمان شهیدش پیوست. از وی دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

نرگس عباسی دختر کوچک شهید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس درباره نحوه حضور پدر در جبهه سوریه گفت: هربار پنهانی به سوریه می رفت چون می دانست اگر به ما بگوید، اجازه رفتنشان را نمی دهیم لذا می رفت و از آنجا تماس می گرفت و خبر می داد که به سوریه رفته است.

وی ادامه داد: عشق بین پدر و مادرم را تا به حال در جایی ندیده ام، همچنین بسیار به مادربزرگ که در طبقه بالای منزل ما زندگی می کند احترام می گذاشت. هر صبح یواشکی بدون اینکه مادربزرگم بفهمد و از خواب بیدار شود برایش نان تازه می خرید. مدام کف پای مادرش را می بوسید.

 ماجرای یک خواب عجیب که منجر به شهادت شهید مدافع حرم شد

می‌ترسم خوبی‌ات تو را از من بگیرد

دختر شهید عباسی با اشاره به جانبازی پدر در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: ایشان جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود. ریه‌هایش مشکل داشت و دندان ها و موهایش ریخته بود. عاشق جبهه بود. همین عشقش او را به سوریه کشاند. یک بار به او گفتم می دانم اگر به سوریه بروی برنمیگردی، گفت شهادت دُر گرانبهایی است که به هرکسی نمی دهند. گفتم تو آنقدر خوبی که می ترسم این خوبی ات تو را از من بگیرد.

نرگس عباسی به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی پدرش اشاره کرد و گفت: همیشه دستگیر همه بود. اگر از کسی بدی می دید توصیه می کرد شما خوبی کنید. یکی از عموهایم سال پیش فوت کرد که یک دختر داشت، با وجود وضع مالی خوب عمویم تمامی هزینه های مراسمش را پدرم تقبل کرد.

خواب عجیبی که منجر به شهادت شد

وی به خواب عجیبی که باعث شد پدرش به سوریه برود اشاره کرد و افزود: پدر در فکر رفتن به سوریه نبود؛ اما یک خواب باعث شد، برود. خواب دیده بود راه سبزی جلویش هست که انتهای آن حرم حضرت زینب (س) قرار دارد، دوستان شهیدش را در خواب دیده بود که گفته بودند حاج منصور مراقب باش جا نمانی.

قبل شهادت در عملیاتی حضور داشتند که قرار بود چند جوان پشت لودر بنشینند، چون منطقه خطرناک بود پدر گفته بود شما جوان هستید اجازه بدهید من پشت لودر بنشینم.

حل مشکلات مردم بارزترین ویژگی شهید عباسی

سید رضا عبدالله زاده یکی از دوستان شهید نیز با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید عباسی گفت: بارزترین ویژگی ایشان، رسیدگی به امور مردم و راه انداختن کار مردم بود. در شهرکرد مغازه ای داشت که به نام مشاور املاک بود اما در واقع امور و مشکلات مردم را در آن حل می کرد.

وی افزود: شهید علاقه زیادی به اهل بیت (ع) داشت. دهه آخر ماه صفر در خانه اش روضه بر پا بود. شهید هم در دوران دفاع مقدس و هم در رفت و آمد به سوریه جانباز شده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها