حجت‌الاسلام عبدالله زاده عنوان کرد؛

دغدغه‌های شهید ۶۰ ساله مدافع حرم بعد از ۸ سال دفاع مقدس

دوست شهید مدافع حرم منصور عباسی می‌گوید: شهید آیت‌الله عباسی برادر او بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید. خودش هم در دوران جنگ تحمیلی حضور داشته و آنجا هم جانباز شد.
کد خبر: ۲۶۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 10December 2017

دغدغه‌های شهید ۶۰ ساله مدافع حرم بعد از ۸ سال دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 60 ماه سابقه شرکت در جبهه‌های جنگ تحمیلی را داشت و در این مدت جانباز هم شده بود. ولی این باعث نمی‌شد حالا فکر کند تکلیفش را در مورد جنگ و جهاد به اتمام رسانده و دیگر نیازی نیست در جبهه مقاومت نقش‌آفرینی کند، به همین علت وقتی راهی برای اعزام به سوریه پیدا کرد، راهی شد تا تجربه‌هایش را در اختیار جوان‌ترها بگذارد و به‌عنوان یک رزمنده کارآزموده و باتجربه مقابل تکفیری‌ها بایستد.

60 ساله بود که در آخرین مراحل جنگ در سوریه به شهادت رسید، به همین دلیل همچون شهید همدانی و شهید فرزانه به حبیب مدافعان حرم معروف شد. شهید منصور عباسی متولد 9 فروردین 1336 و بازنشسته سپاه در استان چهارمحال و بختیاری بود که چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) راهی سوریه شد. او 10 آذر ماه 96 در عملیات پاکسازی شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. از او سه فرزند به‌یادگار مانده است.

حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده از دوستان شهید منصور عباسی است که در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به اینکه حدود 9 سال است که شهید را می‌شناسد، می‌گوید: مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی فرموده بودند شما واجباتتان را انجام دهید و بعد از آن به امور مردم رسیدگی کنید و همین برایتان در این دنیا کافیست و اگر آن دنیا از شما سوال کردند، بگویید مرحوم آقای فاضل گفتند که این کار را بکنید. یکی از ویژگی‌های بارز  شهید مدافع حرم منصور عباسی این بود که در کنار توجه به اهل بیت (ع) و آداب اسلامی در رسیدگی به امور مردم و توجه و کار راه انداختن مردم همیشه پیش قدم بود.

او در مورد مشکل گشا بودن این شهید در میان مردم ادامه می‌دهد: شهید عباسی در شهرکرد یک مغازه داشت. مغازه در واقع بهانه‌ای بود برای اینکه مردم به آنجا بیایند و مشکلاتشان را در هر زمینه‌ای از جمله کارهای اداری عنوان کنند. اتفاقا ما این توفیق را داشتیم که در این زمنیه خدمت شهید بودیم.

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه می‌گوید: نسبت به اهل بیت (ع) ارادت خاص داشت و دهه آخر صفر هر سال در منزلش مراسم روضه برپا بود. و هنوز هم ادامه خواهد داشت. علاقه به حضور در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، استمرار تفکر پایداری، در مسیر حق بودن و توجه به آرمان‌های انقلاب از خصوصیات این شهید مدافع حرم بود.

او به برادران شهید عباسی اشاره کرده و می‌گوید: شهید آیت‌الله عباسی برادر او بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید. خودش هم در دوران جنگ تحمیلی حضور داشته و آنجا هم جانباز شد. در مسیر رفت و آمد به سوریه هم جانباز شده بود و در سومین یا چهارمین سفرش به سوریه نهایتا به شهادت رسید. ظاهرا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله تک تیراندازهای تکفیری قرار گرفته است.

دوست شهید منصور عباسی با اشاره به دغدغه‌های شهید بعد از هشت سال دوران دفاع مقدس می‌گوید: خیلی از جریاناتی که در سوریه اتفاق می‌افتاد صحبتی نمی‌کرد. اما ما دوستانش همیشه می‌دانستیم که خیلی نگران و دغدغه داشت که از مسیر شهدا جانماند. خودش را همواره بعد از هشت سال جنگ تحمیلی یک انسان ورشکسته می‌دید به این دلیل که از دوستان شهیدش در دفاع مقدس جامانده است. که نهایتا هم توفیق پیدا کرد و به فیض شهادت نائل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها